Uus aasta ja automaks on Eesti autoturule toonud märkimisväärse nihke: hübriidautode müük on järsult kerkinud. Kui aasta eest moodustasid hübriidid natuke alla poole kõikidest uutest müüdud autodest, siis peale automaksu kehtestamist rühib see osakaal pigem kahe kolmandiku lähedale.

Värskete AMTEL-i müüginumbrite järgi moodustasid mais müüdud uutest sõiduautodest hübriidid kokku 64%. Kõigist siiani 2025. aastal müüdud uutest sõiduautodest moodustavad hübriidid 63 protsenti. Aasta varem samal ajal oli hübriidide osakaal 47 protsenti. See tähendab ligi kolmandiku võrra suuremat hübriidautode osakaalu. Samal ajal on bensiini- ja diiselautode osakaal langenud vastavalt 11 ja 7 protsenti. Täiselektriliste autode osakaal on eelmise aasta esimese viie kuuga võrreldes õige pisut, täpsemalt 1,4 protsenti, kasvanud. 

„Oleme sellel aastal näinud selget muutust klientide eelistustes – automaks on toonud rohkem ratsionaalsust valikutesse. Kuna hübriidide hinnatase on paljudele kättesaadav, eriti liisingu abil, siis on see segment saanud sisse täiesti uue hoo. Paljud liisingupakkujad on ka kiirelt reageerinud: hübriididele pakutakse konkurentsivõimelisi tingimusi, näiteks väiksemat sissemakset või paindlikku jääkväärtust,” selgitas Citadele Leasing juht Rainer Moppel. 

Ta lisas, et kuna täiselektrilised autod on paljude jaoks veel liiga kallid või vajavad harjumist, on hübriidid osutunud kuldseks keskteevalikuks.

“Võib arvata, et Aasiast pärit elektriautod võiksid peagi hakata ka siin elektriautode müüki tõstma, kuna nende hinnad on märksa konkurentsivõimelisemad. Praegu on odavama hinnaga elektriautode valik endiselt piiratud.  Kui maailmas üldiselt kasvas elektriautode müük esimeses kvartalis 35 protsenti, siis meil on see eelmise aasta sama ajaga võrreldes hoopis umbes veerandi jagu langenud, kuigi automaks soosib just elektrilisi sõidukeid,” selgitas Moppel.

Siiski tasub tema sõnul meeles pidada, et märkimisväärne langus on ennekõike tingitud kogu Eesti automüügi langusest seoses mootorsõiduki registreerimismaksu kehtestamisega selle aasta algusest.

„Põhjus, miks inimesed elektriautode asemel hübriide eelistavad, on lisaks hinnale ka paindlikkus. Elektriautode laadimisvõrk Eestis on aastatega kõvasti kasvanud, aga hirm, et elektriautoga ei saa pikemaid sõite teha, kaob aeglaselt,“ nentis Moppel.

Hübriidide seas jätkab tugeva liidrina Toyota, kelle toodetud hübriidautosid on aasta esimese viie kuuga müüdud 1,111 tükki – see moodustab lausa 38 protsenti kogu segmendist. Populaarsuselt järgnevad Toyotale Škoda ja Volkswagen, mis moodustavad sellel aastal müüdud hübriidmootoriga sõiduautodest vastavalt 10 ja 7 protsenti. Toyota populaarsuse taga on Moppeli sõnul  selle automargi töökindlus ning aeglane väärtuse langus kasutamise jooksul.