BMW on kergitanud saladuskatte oma plaanidelt luua „roheline“ superauto Z10 ED. Roheliseimaks Saksa autotootjaks nimetatu saavutab suurema efektiivsuse kergekaalulise auto alusraami ja oma kütuse säästmise süsteemiga dubleeritud 'efektiivse dünaamika' (Efficient Dynamics, lüh. ED) süsteemiga.

Algselt pidi Z10 ED olema tavaline kontseptsiooniga sõiduk, kuid firma otsustas efektiivsuse tehnoloogia esiplaanile seada ja nüüd on auto valmis seeriatootmiseks.

Ajakirja „Autocar“ andmetel avaldas üks asjasse pühendatu, et põhimõtteks on kasutada kõiki uuemaid tehnoloogiaid üheskoos, mis võimaldab saavutada kõrgetasemelise tulemuse, ülekoormamata sellejuures keskkonda, mis oli omane senisele superautode põlvkonnale. Ei ole mingit põhjust arvata, et tehnoloogiad on teineteist välistavad kui korrektselt vaagida tänapäeval olemasolevate tehnoloogiate vahel.

Jaanuarikuu alguses cleangreencars.co.uk avaldas teate, et kõigi 2008. a. müüdud BMW–de keskmine CO2 emissioon oli 159,4g/km. Teisel kohal oli Audi – 173g/km, kolmandal Mercedes-Benz – 189,9g/km, ssis Jaguar – 198,3g/km. Land Roveri ja Porche CO2 emissioon oli üle 200g/km.

Allikas: Energy Saving Trust