Keskkonnainspektsioon võtab sel aastal tähelepanu alla laevades kasutatavad kütused, et kontrollida uutest väävlisisalduse normidest kinnipidamist. Praeguseks on kontrollitud viit laeva, neist ühel avastati mittevastavus.

  • Majandus
  • 20. jaanuar 2015
  • Merd pildistas Katrin Jõgisaar, Bioneer.ee

Alates käesoleva aasta 1. jaanuarist peavad Läänemerel, Põhjamerel ja Inglise kanalis sõitvad laevad kasutama laevakütuseid, mille väävlisisaldus ei ületa 1000 mg/kg (0,1% massist). Seega on lubatud väävlisisaldus varasemaga võrreldes 10 korda väiksem.

Väävlisisalduse piirnorme alandati eesmärgiga  vähendada merendussektorist pärinevat õhusaastet, mis on kahjulik nii merekeskkonnale kui ka inimeste tervisele.

Keskkonnainspektsioon on jaanuaris võtnud proovid kahelt reisi- ja kolmelt kaubalaevalt. Nelja laeva kütuseproovid olid korras, kuid ühel Hollandi lipu all sõitval kaubalaeval tuvastati mittevastavus. Kütuse väävlisisaldus oli lubatud 0,1% asemel 0,12%.

Keskkonnainspektsioon informeeris mittevastavusest nii Veeteede Ametit kui ka laeva lipuriiki ning alustas väärteomenetlust.

Tihedam kütuste kontroll on planeeritud käesoleva aasta esimesse ja teise kvartalisse, et näha, kuidas aasta algusest kehtima hakanud normid rakenduvad.

Lisaks kütuseproovide võtmisele jälgivad inspektorid laevadel ka muude keskkonnanõuete täitmist.

Nõudeid rikkunud laevad võetakse edaspidi rangema kontrolli alla.