Mais enne suurt suvist kontsertide ja  puhkuste aega jõudis näitleja ja laulja Kristel Aaslaid otsuseni, et sellel sel suvel oma rohkete sõidukilomeetritega enam kliimasoojenemisse panustada ei taha. Nii vahetas ta suveks sisepõlemismootoriga auto elektriauto vastu.

“Minu  kokkupuude elektriautodega on minimaalne – olen ühe päeva sõitnud Teslaga ja vahel ka mõne elektritaksoga,” nentis Aaslaid maikuus. “Mulle on alati meeldinud müravabam sõit ja uued asjad ajavad mind juba eos elevile, seega tundub elektriauto proovimine mulle huvitav väljakutse,” lisas ta.

Nii nagu ka paljudel teistel, olid ka temal elektriauto suhtes omad kõhklused. Kas neli kuud on suutnud toona peas kerinud müüte murda?

 

Müüt: elektriautode läbisõiduvõimekus on olematu

 

“Elektriauto on mitte liiga kaugele sõitev transpordivahend,” arutas Aaslaid varem sõpradega. Ta tõdes, et just elektriauto läbisõiduvõimekus oli see, mis teda enne muretsema pani ning uskus, et ilmselt peab autot iga paari sõidetud kilomeetri tagant laadima.

Tema suureks üllatuseks selgus, et sõita saab tegelikult oluliselt rohkem kui ta varem arvas. “Seni pikimaks sõidetud vahemaaks on mul Tallinn-Elva-Tartu vahemaa ning selle pidas auto edukalt vastu,” nentis Aaslaid.

“Mina sõidan autoga enamasti linnas – nii peab auto päris pikalt vastu ja sõidu ajal pidurdades võidab ta alati veidi akutki tagasi,” kirjeldas ta oma auto aku vastupidavust. “Linnas sõites tuleb tipptunnil mõnikord päris palju kasuks, et elektriautoga võib bussireal ka sõita,” rõõmustas ta.

 

Müüt: laadimisprotsess on vaevaline ja aeganõudev

 

Aaslaidi rõõmustas, et tema varasem arusaam auto laadimisest kui ebamugavast protsessist ei vastagi tõele. Varem uskus ta, et kesklinnas kortermajas elades saab olema väljakutse auto laadimisi planeerida, kuid testperioodil avastas Aaslaid, et tegelikult sobitub see tema elustiiliga hästi.

“Vahel saan poes käies parklas laadida või parkida auto laadima ja minna ise sportima,” tõi ta välja võimalused laadimise oma toimetustega ühildamisest. Ükskord tuli ette ka juhtum, kus lauljal tuli teha laadimismasina kõrval kontserdi jaoks proovi.

 

Müüt: elektriauto ei ole lisapingutusi väärt

 

Ehkki Aaslaid toob välja ka enda jaoks ainsa elektriauto miinuse – mõnikord tuleb kuhugi kiirelt sõita ning siis ei pruugi autol aku täis olla – usub ta sellegipoolest, et ostaks tulevikus meeleldi endalegi elektriauto. “Ma arvan, et mida pikemalt elektriautoga sõidad, seda paremini oskad ootamatuteks olukordadeks ette valmistuda ja autoga ära harjudes ei pruugigi see üldse enam murekoht olla,” nentis ta.

“Teatud mugavused nagu auto mõnus sujumine ja vaikus on mulle meeldima hakanud,” põhjendas  ta oma soovi endale päriseks elektriauto soetada. “Elektriauto on samm tuleviku suunas ja sisepõlemismootorid hakkavad minu arvates oma aja ära elama – kauaks meil enam ikka kütust maa seest pumbata on,” arutles ta.

 

Ekspert murrab müüdid

 

“Elektriautod, nagu uued asjad ikka, tekitavad paljudes teatavat kõhklust,” tõdes elektriautode ekspert, Marek Kurs. “Olen täheldanud, et enim kardetakse autoga teele jäämist, kuid kui oma sõite veidigi planeerida, siis ei tohiks seda naljalt siiski juhtuda. Seda enam, et tegelikult sõidavad elektriautod ühe “paagiga” enamasti oluliselt rohkem kui kardetakse,” sõnas Kurs.

“See, kui palju saastamist – nii müra, kui ka keskkonna kontekstis – elektriautod ära hoiavad, on küllaltki motiveeriv tegur,” usub Kurs. “Elektriautode suur boonus on ka madalamad hoolduskulud ja mis peamine – kütusekulu arvelt võib näiteks 5 aasta peale koguni 9000€ säästa,” lisas Kurs. Ta on veendunud, et autot ise katsetades võivad paljud elektriauto usku pöörata, kui selgub, et levinud müütidel tegelikult alust ei ole.