Sügise saabumine tuletab meelde, et varsti on aeg rehvivahetuseks. Eksperdid selgitavad, kellele sobivad lamellrehvid, kellele naastrehvid ja kuidas rehvivahetuseks aegsasti valmistuda. 

Amservi teeninduse ja varuosade lao juhataja Ragnar Pildre sõnul ei tasu rehvivahetust viimasele hetkele jätta, kui lumesadu ja jäide juba kohal on. “Rehvivahetusele tuleks hakata mõtlema siis, kui temperatuur kukub alla +7 °C. Lamellrehve võib kasutada aastaringselt, naastrehvide lubatud kasutusaeg jääb 15. oktoobri ja 31. märtsi vahele – vastavalt oludele võidakse seda aega ka pikendada,” selgitas Pildre. 

Ta soovitas ennetada rehvivahetuse järjekordi ja teostada rehvivahetus enne tipphooaega.

“On arusaadav, et nii mõnigi soovib talverehve säästa liigsest kulumisest kuival asfaldl sõites ning seetõttu lükatakse rehvivahetus viimasele minutile, kuid selle marginaalse kulumise kaalub üles stressivaba valmisolek raskemateks oludeks - talv tuleb ju igal aastal ootamatult ja äkki,” lausus Amservi ekspert. 

 

Vali rehvid vastavalt teeoludele, kus sõidad

 

Talverehvid tuleb valida vastavalt nendele teeoludele, kus sõidetakse. “Kui sõidetakse rohkem asulavälistel väiksematel teedel, kus ka hooldussagedus on harvem ja oht jäitele, soovitame kasutada naastrehve. Kui enamus sõitudest on asula sisesed, kus teehooldus on sage - sobivad lamellrehvid. Kaasaegsed lamellrehvid saavad hakkama ka rasketes oludes, vaid jääl on naastrehvil eelis. Kui võrrelda lamell ja naastrehvi, siis müratase on lamellrehvil kindlalt väiksem,” ütles Pildre. 

Pildre sõnul jääb ka hinnavõrdluses lamellrehv soodsamaks kui naastrehv - võrreldes eestlaste seas populaarse Toyota RAV4 lamellrehvide hindade suurusjärke, siis preemium rehvi maksumus ühe rehvi kohta on ca 200 eurot või kallim, keskklassi rehvi maksumus ca 150 eurot ning soodsama klassi rehvi saab kätte ca 100 euroga või isegi soodsamalt. 

“Kuigi rehve on igas hinnaklassis, võib isegi soodsamate rehvide soetamine olla arvestatav väljaminek. Siiski ei tasu uute rehvide soetamist edasi lükata, sest uued rehvid tuleb osta siis, kui neid päriselt vaja on, et tagada enda ja kaasliiklejate turvalisus ning vältida avarii korral tekkivaid kulusid sõiduki remontimiseks. Ainult head sõiduoskused ei pruugi alati aidata avariid vältida - näiteks kehvas seisus rehvidega tagant otsasõit autole, millel on heas korras rehvid, võib olla mõnes olukorras vältimatu tulenevalt rehvide haakumise erinevusest.  Just seetõttu tasub kaaluda rehvide ostu finantseerimiseks eri võimalusi – näiteks “osta kohe, maksa hiljem” makselahendused on hea võimalus, kuidas ilma lisakuludeta ost mitme kuu peale ära jaotada,” lausus Inbanki Eesti äriüksuse juht Valdeko Kübarsepp.  

Ta tõi välja, et rehvid on ka kulutus, millelt ei tasu kokku hoida, sest kvaliteetsemad rehvid peavad kokkuvõttes kauem vastu ning aitavad ületarbimist vähendada. “Kuigi kvaliteetsemad rehvid kipuvad kallimad olema, siis tagavad need ka parema turvalisuse nii autojuhile kui teistele liiklejatele ning on pikema elueaga,” lisas Inbanki ekspert. 

 

Eesti kliimasse sobivad talverehvid märgisega 3PMSF

 

Amservi teeninduse ja varuosade lao juhataja Ragnar Pildre selgitas, et Eesti kliimasse sobivad talverehvid on tähistatud kolme mäetipu ja lumehelbe märgisega - 3PMSF. ”Lamellrehv, millel on vaid M+S tähis ei sobi meie talve. Isegi kui rehvi muster näib talverehvi oma, siis õige tähise puudumine viitab sellele, et meie oludesse ei ole ta sobiv,” lausus Pildre ja tõi välja, et tihtilugu ei arvestata rehve ostes just meie piirkonna eripära, vaid ostetakse rehvid mis on mõeldud sõitmiseks Kesk-Euroopas. 

Pildre soovitas rehvid soetada juba enne hooaja algust - kuigi enamlevinud mõõdud on Eesti ladudes saadaval samal või järgmisel päeval, siis mõne konkreetse mõõdu või mudeli otsa saamise puhul on piisavalt aega selle tellimiseks. Loomulikult saab soovitud rehvi asendada ka mõne sarnase hinnaklassi ja omadustega teise tootja rehviga. 

”Kasutatud rehvide ostmist me ei soovita, sest rehvide korrasoleku kontrollimine on tavainimesele keeruline. Kuigi välisel vaatlusel võib rehv paista terve, siis alles veljele monteerides ja sõites võivad ilmneda defektid, mida ei olnud varem näha. Näiteks võib sõites esineda vibratsiooni või isegi ootamatut rehvi purunemist,” nentis Pildre ja kutsus üles kasutatud rehvide soetamisel olema ettevaatlik. 

Amservi eksperdi sõnul on rehvivahetus üsna nüansirikas tegevus, milleks on mõistlik kasutada töökoda, kus on kaasaegne kalibreeritud tehnika ja kvalifitseeritud tööjõud. “Rehvivahetuseks kasutatakse spetsiaalset rehvi montaažipinki, mille abil saab rehvid veljelt maha ja peale. Lisaks on uued autod varustatud rehvirõhu jälgimise süsteemiga, mis tähendab, et velgedele on paigaldatud rehvirõhu andurid – rehve monteerides tuleb jälgida, et andurid ei puruneks. Peale rehvide montaaži on vajalik ka ratta balansseerimine, et välistada vibratsioon sõidu ajal,” selgitas Pildre.