Septembri algul saadeti kooskõlastamisringile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi algatatud vedelkütuse seaduse (VKS) muutmise seaduse eelnõu. Kavandatud muudatustega lisataks VKS reguleerimisalasse ka transpordis kasutatava biokütuse käitlemine ning sätestataks transpordis kasutatava biokütuse osakaalu suurendamiseks eesmärgid ja kohustused.

  • Majandus
  • 4. oktoober 2016
  • Foto: pixabay.com/photos/agriculture-artificial-beaker-bio-4402811/
Vastava muudatuse vajadus tuleneb EL direktiivis 2009/28 seatud miinimumeesmärgist kasutada transpordisektoris hiljemalt aastaks 2020 vähemalt 10% ulatuses taastuvkütust. Käesolev eesmärk soovitakse saavutada biokütuse lisamisega bensiini ja diislikütusesse.

Eelnõu kohustaks kütusetarnijaid suunama tarbimisse EL-nõuetele (eelkõige säästlikkuse kriteeriumitele) vastavat biokütust järgneval määral:

  • alates 2017. a 1. maist vähemalt 3,3% igas tarbimisse lubatud kütuse liitris;

  • alates 2018. a 1. aprillist vähemalt 6,4% igas tarbimisse lubatud kütuse liitris;

  • alates 2019. a vähemalt 8% kütusest, kuid igas tarbimisse lubatud kütuse liitris mitte vähem kui 6,4%;

  • alates 2020. a vähemalt 10% kütusest, kuid igas tarbimisse lubatud kütuse liitris mitte vähem kui 6,4%

Muudatus suurendaks Keskkonnainspektsiooni, -ameti ja –agentuuri halduskoormust seoses andmete koondamis-, töötlemis- ja auditeerimiskohustuste suurenemisega.

Materjalid eelnõude infosüsteemis


Loe kõiki keskkonnaõiguse uudiseid infokirjast!