Möödunud nädalavahetusel tuli Kristiine ja Rocca al Mare keskustesse kokku 264 õpilasfirmat üle Eesti, et oma müügioskustega üksteiselt mõõtu võtta. Kahe päeva jooksul müüdi lausa ligi 22 000 euro eest kaupu ja teenuseid ning hulgaliselt jagati välja auhindu innovaatiliste toodete eest. 

Junior Achievement Eesti tegevjuht Kersti Loor märkis, et iga aastaga muutuvad noorte müügioskused paremaks ning ka laatade külastajad teavad juba noorte toredaid tooteid oodata. „Kokku tehti nädalavahetusel käivet ligi 22 000 euro eest. Suurima käibe tegi magnetkinnitusega saunalinasid ja pearätikuid tootev õpilasfirma Ränet, kes suutis oma tooteid müüa lausa 1125 euro eest,“ lausus Loor. 

Lisaks keskkonnasõbralikele toodetele oli seekord mitmed firmad pööranud tähelepanu ka vastutustundlikkusele.„Näiteks pakkus õpilasfirma Scup crunchisid, mille sees kate joogitopsile, juhtides tähelepanu ohtudele, mis paljudes peokohtades eriti naisi varitsevad,“ selgitas Loor. Vastutustundlikke õpilasfirmasid leidus aga veel - õpilasfirma Celys viib nõustamist vajad noored kokku psühholoogide, hüpnoterapeutide ja coachidega,  DigiAbi pakub digiteenuseid vanematele ja arvuti kasutamises nõu vajavatele inimestele ning õpilasfirma Vaimne Harmoonia pakub eneseanalüüsi märkmikuid. 

Laata korraldav Junior Achievement Eesti jagas partnerite abil välja ka palju erinevaid auhindu. Innovaatilisemateks Õpilasfirmadeks valis oma ala professionaalidest koosnev žürii firmade esitluste põhjal kokku 10 õpilasfirmat. Žürii tunnustuse pälvisid korduvtäidetavaid deodorante tootev ÕF HILK, kes valmistab oma deodorandipulga ümbrised ise 3D-prineteriga; e-sigarettidest taskulampe valmistav ÕF E-Light, kelle puhul žürii hindas eriti nende keskkonnakahju vähendavat mõju; keskkonnasõbralike materjalidega täidetud õhupuhastid turule toonud ÕF Mossy, kes on teinud oma tootearenduses tõsist koostööd teadlastega ja teadis vastuseid kõigile žürii küsimustele; magnetkinnitusega rätikuid tootev ÕF Ränet, kelles žürii nägi suurt tulevikupotentsiaali, koerarihmasid pakkuv ÕF Ruf, kelle puhul žürii hindas nende taaskasutust, disaini ja müügitegevust. 

Neile lisaks tunnustas žürii innovatsioonipreemiaga õpilasfirmat GraphIt, kes on turule toonud koordinaatteljestiku kleepsud, mis tulenevad otsesest turuvajadusest ja võimaldavad õpilastel kiiremini asuda päris ülesande juurde; õpilasfirmat Toolik, kelle tooteks on vihmakindlad istumisalused, nende puhul hindas žürii nii ideed kui toote suurepärast kvaliteeti ning väga head esitlust; õpilasfirmat Haal, kes teevad tõukeratta kotte, mis on reaalset probleemi lahendav multifunktsionaalne toode ning õpilasfirmat Longfold, kes pakub puidust kokkupandavaid longboard’e.

Kõik huvilised saavad endiselt endale õpilasfirmade tooteid ja teenuseid soetada ka peale laata. Õpilasfirmadega saab end kursis hoida JA Eesti Facebooki lehe vahendusel või suundudes otse www.opilasfirma.ee veebilehele. 

Õpilasfirma programmi käigus saavad 7. - 12. klassi õpilased tulla välja innovaatiliste ideedega ning läbida ettevõtluse protsessi idee leidmisest ja meeskonna loomisest kuni ettevõtte turundamise, müügi ja finantsarvestuseni välja. 

Eesti õpilasfirmade laata toetavad SEB, Aitan Eestit MTÜ, Tallinna linn, Graanul Invest ning Coca-Cola HBC Eesti.