Uuringufirma Kantar Emor värskest uuringust selgub, et ligi 40% sõidukijuhtidest hindavad Eesti tanklakettidest kõige keskkonnasõbralikumaks ja vastutustundlikumaks Alexelat.

AS Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson sõnas, et kliimamuutuste pidurdamine on järgmiste kümnendite olulisemaid rahvusvahelisi väljakutseid. Energeetikasektoril on võtmeroll kestliku elukeskkonna toetamisel ja Alexela otsib aktiivselt võimalusi, kuidas pakkuda keskkonnasõbralikumaid alternatiive.

“Tarbimisest täielikult loobuda pole võimalik. Ometi on iga inimese võimuses otsustada, kui palju ja mida. Alexela arendab keskkonda vähem koormavaid CNG, LNG ja biometaani tankimislahendusi. Äsja tõime Eestisse ka Baltikumi esimese partii transpordikütust bio-LNG ehk veeldatud biometaani. Samuti laiendame hoogsalt kiir- ja ultrakiirlaadijate võrgustikku, et toetada rohkemate elektriautode jõudmist Eesti teedele ning arendame vesinikumajanduse pilootprojekte Eestis,” ütles Adamson.

Ta lisas, et keskkonnaküsimused on Alexela fookuses eesmärgiga toetada mõistlikku tarbimist, kuid mitte järgnevate põlvede arvelt.

“Tänaste kliimaprobleemide ees ei saa silmi kinni pigistada ja kliimamuutustega kohanemine on meie aja suurim väljakutse ettevõtlusele. Alexela on selles kontekstis uuenduslike algatuste eestvedaja ning tutvustaja. Valmistab suurt rõõmu, kui tehtud pingutusi märkavad ka Eesti inimesed,” kommenteeris Adamson uuringu tulemusi. Ta märkis, et vastutustundlikkus tähendab esmalt julgust ja valmisolekut uuendusteks. Ettevõtted peavad tunnistama enda keskkonnamõju, sellest rääkima ja otsima koos oma töötajate ning klientidega lahendusi parema homse loomiseks. “Keskkonnaprobleemide leevendamine nõuab ühist pingutust ja kaasatus võimestab,” on Adamson veendunud.

Kantar Emor ärisuuna juht Aivar Voog tõi välja, et võrreldes teiste tanklakettidega eristub Alexela selgelt oma keskkonnasõbraliku ja vastutustundliku kuvandiga. “Loomulikult on tarbijatele olulised ka funktsionaalsed ja pragmaatilised aspektid nagu tankla asukoht, mugavus ning hind, kuid brändidel on nende kriteeriumide alusel raske eristuda. Keskkonnateemad on aina olulisemad, mistõttu muutub keskkonnasõbralikkus selgelt hügieenifaktoriks. Nii hiljutine kui ka varasemad uuringud näitavad, et Alexela brändi tugevuse kasvu veab eristumine keskkonnasõbralikkuse aspektides,” ütles Voog. Tema sõnul näitab maailmapraktika, et pikaajalised eesmärgid on brändide jätkusuutliku kasvu alus ja Alexela on suutnud end Eesti elanike seas positsioneerida ettevõttena, mille fookuses on kestlik areng.

Uuringus osales 1116 sõidukijuhti vanuses 20-70 eluaastat. Uuringust selgus, et Alexela peamisteks tugevusteks on kütusega seotud omadused (hind, kvaliteet, hinna-kvaliteedi suhe) ning keskkonna ja vastutustundlikkusega seotud teemad (keskkonnasõbralikud kütused, keskkonnasõbralikud ja vastutustundlikud väärtused). Alexela võtmenäidikud nagu spontaanne tuntus, brändijõud ja kliendisuhete tugevus jätkavad kasvukursil.