Eesti Maksu- ja Tolliamet väljastas 4. juulil loa bioetanooli E85 käitlemiseks Euroopa Liidus ühtselt kasutatava kaubakoodiga, tänu millele sai alates tänasest Eesti Statoili teenindusjaamades bioetanooli E85 müük jätkuda.

Euroopa Komisjoni kaupade nomenklatuuri keemiatoodete klassifitseerimise töögrupp võttis 2007. aasta lõpul vastu otsuse muuta Euroopa Liidus bioetanooli E85 käitlemiseks ühtselt kasutatavat kaubakoodi. Kuna uue kaubakoodiga bioetanooli käitlemiseks Eestis luba ei olnud antud, lõppesid biokütuse varud ning juuni lõpus katkestati selle müük Eesti Statoili teenindusjaamades.

Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo sõnul oli ettevõte sunnitud bioetanool E85 impordi peatamise tõttu katkestama selle müügi nii Kristiine kui Laagri teenindusjaamades. „Need on kaks teenindusjaama, kus Eesti Statoil keskkonnasõbralikumat ja mootoribensiinist odavamat biokütust alates 2007. aasta augustist on müünud,“ ütles Realo. „Tänaseks on Eesti Maksu- ja Tolliamet uue kaubakoodiga bioetanool E85 käitlemiseks loa andnud ning biokütuse müük nimetatud teenindusjaamades jätkub,“ kinnitas Realo, lisades, et Flex Fuel mootoriga autod, mis bioetanooli mootorikütusena kasutavad, vahepeal siiski seisma ei jäänud, sest mootoritehnoloogia lubab neil kütusena kasutada ka tavabensiini.

„Meie hinnangul tarbib Eestis bioetanooli E85 juba ligi 100 spetsiaalset Flex Fuel tehnoloogiaga sõiduautot ja neid lisandub ligi 10 sõidukit kuus, samas kui pool aastat tagasi oli neid Eestis ehk kokku kümmekond,“ märkis Realo. „Tarbijad on teinud oma ostuotsuseid lähtuvalt nii keskkonnahoiust kui ka mootorikütuste hinnast - Bioetanool E85 maksab biokomponendi aktsiisivabastuse võrra vähem ehk hetkel 13,65 krooni liiter, samas tavaline mootoribensiin 18,55 krooni liiter,“ kirjeldas ta.