Restaurant Brands International (RBI) võttis vastu otsuse hiljemalt aastaks 2025 minna üle vabapidamiskanade munade kasutamisele oma toodetes üle maailma. RBI on üks maailma juhtivatest restoranigruppidest, mille alla kuuluvad mitmed suured kaubamärgid, sealhulgas restoranikett Burger King.

Otsus loobuda puurikanade munade kasutamisest võeti vastu 44 päeva pärast seda, kui Open Wing Alliance algatas avaliku kampaania eesmärgiga parandada puurisüsteemis elavate kanade heaolu. Open Wing Alliance on ülemaailmne ühing, kuhu kuulub enam kui 80 loomakaitseorganisatsiooni. Eestist kuulub sellesse ühingusse organisatsioon Nähtamatud Loomad.

“Kuna tegu on maailma ühe juhtivaima restoranigrupiga, siis on see loomasõbralik otsus tõeliselt märkimisväärne, sest mõjutab mitmeid suuri restoranikette - sealhulgas ka Eesti turul tegutsevat Burger Kingi. Restaurant Brands Internationali üleminek vabapidamiskanade munadele parandab miljonite kanade elutingimusi. Samuti on see märk sellest, et vastutustundlikkus ja sealhulgas loomade heaolu on aina rohkematele ettevõtetele oluline,» sõnas Nähtamatute Loomade president Kristina Mering.

“Erinevad uuringud on näidanud, et loomade heaolu on ka tarbijale aina olulisem. Meil on väga hea meel, et toidusektori esindajate hulgas on üha kasvav mõistmine, et puurispeetavate kanade munadel ei ole kohta kaasaegses ühiskonnas,” lisas Mering.

Kantar Emori poolt sel sügisel läbi viidud uuringu tulemused näitavad, et 79% eestlastest ei poolda seda, et munakanad elavad puurides. Loomakaitseorganisatsioon Nähtamatud Loomad on viimastel aastatel aktiivselt tegelenud kanade heaolu teemadega. Selle tulemusel on tänaseks 40% Eesti jaekettidest ja sadakond toidusektori ettevõtet teatanud üleminekust puurivabade kanade munade kasutamisele. Nende hulgas näiteks Rimi, Prisma, Stockmann, Maxima, Reval Cafe, Vapiano, Basiilik jpt.