Coop Pank pälvis esimese pangana Eestis rahvusvaheliselt keskkonnamõju hindavalt organisatsioonilt reitingu B- ehk keskkonnajuhi taseme, mis määratakse keskkonnamõjude valdkonnas head juhtimist üles näidanud ettevõtetele.

Coop Pank on esimene Eesti pank, kes osales rahvusvahelise mittetulundusühingu Carbon Disclosure Project (CDP) maailma ühes juhtivas keskkonnaaruandluse projektis. Rahvusvaheline hinnang annab ettevõtetele kindlust, et ollakse kliimamõju juhtimisel õigel teel.

„Kõrge reiting tähendab seda, et astume kliimamõju juhtimisel õigeid samme. Tagasiside rahvusvaheliselt tunnustatud organisatsioonilt on meile väga oluline, kuna see aitab tuvastada panga jätkusuutlikkuse hetkeseisu ning saada häid suuniseid, kuidas oma kliimamõju veelgi paremini juhtida,“ ütles Coop Panga jätkusuutlikkuse projektijuht Aleksei Akulistõi.

Rahvusvaheline reiting võimaldab ettevõtetel võrrelda enda tegevusi teiste finantsasutustega, olla kursis turu parimate praktikatega ning võtta õppust pankadelt, kes on kliimamõjude juhtimises maailmas eestvedajad. Akulistõi sõnul annab saadud keskkonnajuhi positsioon ka panga klientidele oluliselt kindlust, et Coop Pank võtab keskkonna küsimusi tõsiselt ning tegeleb nendega igapäevaselt. „Ka investeeringute tegemisel eelistab täna enamik investoreid järjepidevalt jätkusuutlikkuse teemadele tähelepanu pööravaud finantsettevõtteid. Valides rohelisemaid tooteid võib olla kindel, et pikas perspektiivis see tasub ennast mitmekordselt ära,“ rõhutas ta.

Akulistõi sõnul on suurem väljakutse alles ees, kuna hiljemalt aastaks 2050 tahab Coop Pank saada kliimaneutraalseks pangaks. „Novembris avalikustatud 2021. aasta organisatsiooni ning laenuportfelli süsinikujalajälg oli alles esimene samm kliimamõju juhtimisel. Lähiaastatel plaanime liituda rahvusvahelise partnerlusega Science-Based Targets (SBT), kelle abil saame seada teadusel põhinevaid eesmärke, et oma kliimamõju vähendada,“ märkis ta.

Rahvusvaheline mittetulundusühing CDP kogub ja avalikustab investorite, ettevõtete ja linnade keskkonnamõju. Sel aastal avalikustas keskkonnamõjusid üle 18 700 ettevõtte. Aasta lõpus väljastatakse ettevõtetele tulemustele vastavad reitingud, mis annavad osalejatele tagasisidet nende jätkusuutlikkuse arengu kohta. Finantssektorist kutsus CDP tänavu oma keskkonnamõjude andmeid avaldama üle 680 rahvusvahelise finantsasutuse ja investori, kelle varade väärtus on kokku üle 130 triljoni dollari.

Avalikustaja reiting D- ja D antakse ettevõtetele, kes on avalikustanud oma ettevõttega seotud keskkonnamõjude olulisema teabe. See on esimene samm ettevõtte keskkonnateekonnal.

Reiting teadlik ehk C- ja C näitab ettevõtte teadlikkuse taset. Teadlikkuse hinne näitab seda, kui põhjalikult ettevõte hindab keskkonnaküsimuste seotust äritegevusega ning kuidas ettevõtte tegevus mõjutab inimesi ja keskkonda.

Keskkonnajuhi reitingu B- ja B pälvivad ettevõtted, kes on oma tegevuse keskkonnamõjudega tegelenud ning taganud selle hea juhtimise. B-taseme ettevõtted teevad samme keskkonnamõjude juhtimisel, kuid ei ole veel kujunenud valdkonna liidriks.

Reitingu A- ja A saavad valdkonna liidrid ehk ettevõtted, kel on keskkonnaalane juhtpositsioon, kes võtavad kasutusele meetmed kliimamuutuste, metsade hävitamise või veega varustatuse osas. Valdkonna liidritel on teaduspõhised eesmärgid ning nad on välja töötanud kliimameetmed, mis aitavad kaasa kliimamuutuste vähendamisele.

Novembris avalikustas Coop Pank oma esimese keskkonnamõju uuringu tulemused, millest selgus, et lõviosa süsinikujalajäljest tekib ettevõtte laenu- ja investeerimistegevusest. Coop Panga möödunud aasta süsinikuheite jalajälg on 204 323 tonni CO₂-ekvivalenti, millest suurem osa ehk 99,7 protsenti tulenes laenu ja investeeringute portfellist ning 0,3 protsenti kontoritegevusest.

Augustis liitus Coop Pank ka globaalse süsinikuhindamise finantspartnerlusega PCAF (Partnership for Carbon Accounting Financials), mis aitab mõõta ettevõtte laenuportfelli CO₂ jalajälge ja võrrelda seda teiste pankade ja finantsasutustega üle maailma. 2021. aastast kuulub Coop Pank Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumisse, kus alates 2022. aastast kannab pronkstaseme märgist.

Eesti kapitalil põhinev Coop Pank on üks viiest Eestis tegutsevast universaalpangast. Pangal on 144 700 igapäevapanganduse klienti. Coop Pank kasutab jaekaubanduse ja panganduse vahel tekkivat sünergiat ning toob igapäevased pangateenused inimeste kodu lähedale. Panga strateegiliseks omanikuks on kodumaine kaubanduskett Coop Eesti, mille müügivõrgustikku kuulub 330 kauplust.

Coop Panga süsinikujalajälje mõõtmise täpsemate tulemustega saab tutvuda aruandes „Coop Pank AS-i 2021. aasta süsiniku jalajälg“. Panga keskkonnaprojektidest saab lugeda lähemalt keskkonnateemalises veebirubriigis.

Täiendav info rahvusvahelise mittetulundusühingu CDP kohta.