Covid-19 teine laine ja üleriigilised piirangud panevad paljusid kauplejaid taas mõtlema e-kaubandusele. Pühade lähenemine toob kaasa ka müüjate jaoks aasta kõige intensiivsema perioodi.

  • Ettevõtlus
  • 16. november 2020
  • Foto: Pakkide sorteerimiskeskus Pirgus

Novembris avaldatud Telia liikuvusandmete analüüsist selgus, et nii mõnegi suure kaubanduskeskuse külastatavus kukkus kevadise eriolukorra ajal kuni veerandi võrra. Kaup24 müügiplatvormi juhi Raimondas Žilenase sõnul mõjutavad soovitused avalikest kohtadest hoiduda ja koju jääda klientide käitumisharjumusi füüsiliste kaupluste külastamisel.

Siiski väitis ta, et see ei takista kliente ostlemast erinevaid vajalikke tooteid – järjest enam eelistatakse e-poode. Ainuüksi Vallaliste päeva (11.11) müügistatistika võiks motiveerida ettevõtteid alustada oma müügiga ka veebis ja oma müügipakkumisi eelkõige e-kanalites tegema, et seeläbi olla vastutustundlik ja aidata kaasa sotsiaalsete kontaktide vähenemisele.

„Vallaliste päeva rekordilised müügitulemused, mis ületasid isegi eelmise aasta Musta reede numbreid, näitasid, et inimesed teevad veebist varasemast enam juba rohkem jõuluoste ja ka soetavad igapäevaseid tooteid. Näiteks ostsid sel päeval kolme Balti riigi kliendid kokku umbes 50 tuhat toodet. Seetõttu on ettevõtete jaoks esmatähtis alustada sammudega e-kaubanduses, eriti kui nad ei teinud seda kevadise laine ajal, sest see aitab enda tegevusega efektiivselt jätkata,“ soovitas Žilenas.

Turupõhine kauplemine aitab kasvatada kliendibaasi „Neile kauplustele, kellel pole olnud mahtu, et avada oma e-poodi, pakume võimalust liituda turupõhise kauplemisplatvormiga, kus iga pood saab müüa mugavalt oma kaupu. Viiruseperioodi arvestades pakume uutele poodidele ka pooleaastast teenustasu maksmise vabastust,“ tõi Žilenas esile.

Ta nentis, et turupõhise e-platvormiga liitumine on ennekõike oluline neile kauplustele, kellel pole olnud mahtu oma e-poodi välja arendada, ning kelle füüsiliste külastajate arv viirusepiirangute ajal oluliselt väheneb, sest see aitab hoida ettevõtet edukalt tegevuses.

„Kevadise eriolukorra ajal täheldasime meie kaubanduskeskus internetis müüginumbrite 40-protsendilist kasvu võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal. Kasvu puudutas nii Kaup24 oma toodete kui ka meie müügiplatvormi olevate kauplejate toodete müüki. Turupõhine kauplemisplatvorm on sobilik ennekõike väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele, kel pole oma kaubamärgi tuntuse suurendamiseks piisavalt vahendeid, sest platvormil saavad tagada positiivse ostukogemuse, toetudes juba olemasolevale süsteemile,“ tõi müügiplatvormi juht esile.

Žilenase sõnul on turupõhisel kauplemisel lisaväärtus ka võimalus müüa oma tooteid terves Baltikumis. „Praegu tunnevad kliendid enamasti huvi eelseisvate pühadega seotud kaunistuste, samuti jõulurõivaste, advendikalendrite ja lauaehete vastu. Populaarsed on ka sisekujunduselemendid nagu maalid, karbid, küünlajalad ja vaasid. Lisaks on kliendid huvitatud kohvist, teest või vürtsidest ning mänguasjadest, raamatutest, samuti spordivarustusest ja rõivastest,“ loetles Žilenas klientide lemmikuid.