Eesti Toidupanga kommunikatsiooni- ja projektijuht Claudia Vihma sõnul on abivajajate arv käesoleval aastal hüppeliselt kasvanud ja seetõttu on Toidupanga jaoks muutunud eluliselt tähtsamaks leida juurde toiduannetajaid või saada rahalisi annetusi, et ise toitu juurde osta. Novembris alanud kampaania käigus annetab Procter & Gamble iga Arieli, Fairy ja Lenori toodetele kulutatud euro pealt 2,5 senti Eesti Toidupangale ning lisaks rahalisele toetusele ka Arieli, Fairy ja Lenori tooteid.

Eesti Statistikaameti andmetel elas 2018. aastal absoluutses vaesuses 2,4% Eesti elanikkonnast ehk 31 659 inimest, kes pidid hakkama saama sissetulekuga, mis oli väiksem kui 215 eurot kuus. Suhtelises vaesuses elas 2018. aastal 21,7% elanikkonnast ehk 284 300 inimest, kes pidid hakkama saama 569-eurose kuusissetulekuga. Kui suhtelise vaesuse näitajad väljendavad pigem ebavõrdust ühiskonnas, siis absoluutse vaesuse piir põhineb peamiselt leibkondade tegelikel toidu- ja elamiskuludel. Absoluutses vaesuses elavad need inimesed, kelle sissetulekust ei piisa isegi minimaalsete toidu- ja elamiskulude katteks.

Toidupangad Eestis, mida on kokku 15, pakkusid eelmisel aastal toiduabi keskmiselt 7200 abivajajale nädalas. Käesoleval aastal on abivajajate arv hüppeliselt kasvanud umbes 9 030 inimeseni nädalas. Tallinna toidupangas, mis on Eesti toidupankadest suurima toidukäibega, on abivajajate arv peaaegu kahekordistunud - kui eelmisel aastal jagas Tallinna Toidupank toiduabi ühes nädalas keskmiselt ligi 3000 inimesele, siis käesoleval aastal ulatub abi saanute arv juba 5100 inimeseni nädalas. Sealhulgas on pooled abivajajatest lapsed.

Eesti Toidupanga kommunikatsiooni- ja projektijuht Claudia Vihma: „Covid-19 pandeemia tõttu on võrreldes märtsiga tänaseks Eestis toidupanga abi vajavate inimeste hulk kasvanud 30 protsenti ja kasv jätkub. Esimest korda ajaloos on Eesti Toidupank sunnitud sel aastal ise toitu juurde ostma, et oleks kõigile alla toimetulekupiiri elavatele inimestele toiduabi pakkuda, ja selleks on kõik rahalised toetused väga teretulnud.“

„Meil on hea meel selle üle, et Toidupanga tegevusele selle kampaania näol tuge pakutakse ja tähelepanu pööratakse. Arieli, Fairy ja Lenori kampaania toetab meid palju, sest selle kampaania käigus kogutud annetuste eest saame oma toiduvarusid suurendada ning abivajajaid paremini toetada,“ väljendas Claudia Vihma tänulikkust.

Lisaks rahalisele toetusele annetab Procter & Gamble Eesti Toidupangale ka Arieli, Fairy ja Lenori tooteid, mida sel nädalal Tallinnas jagatavatesse abipakkidesse lisatakse. „See on väga tervitatav abi, sest lisaks toiduainetele tunnevad abi vajavad pered tihti puudust ka muudest elementaarsetest vahenditest. Meil on väga hea meel, et Procter & Gamble võimaldab meil ka neid abivajajatele pakkuda,“ kommenteeris Claudia Vihma.

Procter & Gamble annetab vahemikus 17.11. – 07.12.2020 iga Selverites või Selveri e-poes Arieli, Fairy ja Lenori toodetele kulutatud euro pealt 2,5 senti Eesti Toidupangale. Selle kampaania abil saame kõik anda oma panuse puudust kannatavate perede toetuseks. Annetuse summa selgub 8. detsembril.

Eesti Toidupank: lisaks toiduainetele tunnevad abivajajad puudust ka muust vajalikust