Mahetoit saab värske kujunduse: Euroopa Komisjoni põllumajanduse ja maaelu arengu peadirektoraat kutsub kõiki Euroopa Liidu 27 liikmesriigi kunsti- ja disainiüliõpilasi osalema üle-euroopalisel mahelogo konkursil. Konkursi peaauhind on miski, mida raha eest ei saa: võitjalogo kuulutatakse 2010. aasta juulis kogu Euroopa Liidu mahetoodete ametlikuks logoks.

„Uus mahelogo annab ELi mahepõllundussektorile oma identiteedi,“ ütles konkursi eelõhtul Euroopa põllumajanduse ja maaelu volinik Mariann Fischer Boel. „See omakorda aitab kaasa ühtse turu tekkele ja on heaks uudiseks nii tootjatele kui tarbijatele.“

Nutika ja loova ELi mahelogo loomiseks annab EL Euroopa tulevikutalentidele võimaluse luua kujundus, mida saaks trükkida miljonitele tootepakenditele. Uus ELi mahelogo saab kohustuslikuks kõikidele 27 liikmesriigist pärit eelpakendatud mahetoodetele, mis vastavad märgistamise tingimustele. Vabatahtlikkuse alusel võivad ELi logo aga kasutada kõik EList ja kolmandatest riikidest pärit eelpakendamata mahetooted.

Sellele ainulaadsele rahvusvahelisele disainikonkursile kutsutakse osalema kõiki ELi kodanikke, kes on registreeritud mõnes Euroopa Liidus asuvas kõrgemas kunsti või disaini õppeasutuses. Välja valitakse kolm parimat, esimese auhinna võitja saab 6000-eurose rahalise auhinna. Teise ja kolmanda koha omanikke premeeritakse vastavalt 3500 ja 2500 euroga. Töid võib konkursi veebilehele www.ec.europa.eu/organic-logo üles laadida kuni 2009. aasta 25. juunini.

ELi mahelogo konkursile esitatud töid hindab mahepõllumajanduse ja mahetootmise ekspertidest ning rahvusvaheliselt tunnustatud disainiprofessionaalidest koosnev žürii. Nimekate žüriiliikmete hulka kuuluvad professor, audoktor, loovdirektor ja tegevpartner Erik Spiekermann Saksamaalt; Lapimaa Ülikooli graafilise disaini professor Riita Brusila-Räsänen Soomest; mitme auhinnaga pärjatud noor disainer Szymon Skrzypczak Poolast; Agence BIO direktor Elisabeth Mercier Prantsusmaalt; Mahepõllumajanduse Uurimisinstituudi (FIBL) direktor Urs Niggli Šveitsist; mahetoodete turundusekspert ning Rahvusvahelise Mahetoodete Jaemüüjate Assotsiatsiooni president Tom Václavík Tšehhist ning Soil Association’i esimees Craig Sams Ühendkuningriigist. Konkursi žürii esimees on organisatsiooni Pan-European Brand Design Association endine president Rob Vermeulen.

Kui tööde esitamise tähtaeg täis saab, valib žürii välja parimad kavandid, mis konkursi veebilehele uue logo ametlike kandidaatidena üles pannakse. Kõik Euroopa kodanikud on teretulnud võidulogo valima ja internetis oma lemmiku poolt hääletama.

2010. aasta suvel kutsutakse võitja ning teise ja kolmanda koha omanikud Brüsselis toimuvale autasustamistseremooniale, kus Euroopa põllumajanduse ja maaelu arengu volinik neile auhinnad üle annab.

Konkurss esitab üliõpilastele väljakutse luua pilkupüüdev ja originaalne logo, mis ühendab endas mahepõllumajanduse ja mahetootmise erinevad tahud. Lisaks hindab žürii kujundusi nende universaalse atraktiivsuse, sõnadeta mõistetavuse, esitluse selguse ning ajatuse alusel.

Konkursi tingimustega on võimalik üksikasjalikult tutvuda konkursi veebilehel.