Pole liialdus väita, et praeguseks ei kujuta suur hulk toiduga käitlevatest ettevõtetest ette igapäeva ilma FoodDocsita. Ja need, kes seda mäletavadki, pärivad iseendalt imestusega, mida nad küll enne nende tulekut tegid.

Ajujahi XI hooaja võitja FoodDocs teeb revolutsiooni toiduohutuses – arendab ja pakub digitaalset toiduohutuse platvormi, aidates toiduga tegelevatel ettevõtetel tagada, et toiduohutuse dokumendid vastaksid seadusele. Nii saab ettevõtte olla kindel, et kõik vajalikud nõuded oleksid alati täidetud.

Unikaalse teenusega täidab FoodDocs kahtlemata sektoris seni valitsenud tühimikku – siingi ei ole tegu liialduse, vaid faktidel põhineva reaalsusega. Energia-, aja- ning raharessurss, mida FoodDocsi kasutavad ettevõtted kokku hoiavad, on end tänaseks igakülgselt tõestanud. Ja tagatipuks olgu selle kõige tõestuseks ettevõtte asutaja Katrin Liivati tõdemus, mis kõlab umbes täpselt nii: “Tööd on ja mitte vähe!”

Pärast Ajujahi lõppemist ei saa FoodDocsi tiim tööpuuduse üle tõepoolest kurta: koostööpakkumisi tuleb siiamaani uksest-aknast, ettevõte on jätkuvalt investorite huviorbiidis ning tiim ise laieneb võrdlemisi tempokalt. Kui ettevõtte vastu üht- või teistviisi huvi üles näidanud osalistelt uurida, kust nad FoodDocsist kuulsid, kõlab vastus justkui ühest suust: telekast nägime!

Suurimast skeptikust võitjani

Möödunud sügisel oli Katrin küll ise see, kes avalduse suurimal äriideede konkurssil osalemiseks sisse andis, ent tegelikuks initsiaatoriks võib pidada ettevõtte kaasasutajat Karinit, kes on muuhulgas suur Ajujahi fänn. “Ma ise olin ikka üsna skeptiline,” tunnistab Katrin tagantjärgi. Ideede esitamise ajaks oli FoodDocs ideetasandil küll sündinud, ent peas keerles siiski omajagu kahtluseid ja agasid: äkki on idee liiga toores?; see võtab nii palju aega… ja palju muud taolist.

Kõigile kahtlejatele oskab Katrin täna öelda vaid üht: mine! Ei ole vahet, kas sul on juba valmis toode, ideejärgus teenus või alles mõttealge, mis vajab värsket pilku ja peegeldamist. Ajujaht paneb ühest küljest asju teise nurga alt nägema ning teisalt peeglisse vaatama. Kes ma olen, milline on minu toode või teenus praegu ning kuidas teha nii, et see kõigile osapooltele võimalikult palju kasu ja tähendust looks.

Ajujaht kasvatas palju

Katrin nimetab Ajujahti ise kiirendite kiirendiks – koolitusprogramm koos pidevate näpunäidete ja õpetustega, lisaks mentorlus – kõik on uskumatult kasulikud. “Vett ja vilet on ka, aga needki on äärmiselt vajalikud,” räägib Katrin tagantjärgi. Erinevat sorti karastused aitavad soodustavad ühe alustava ettevõtte aktiivset arenegut ja kasvu. Žürii ette minemine ja idee esitlemine, rääkimine kui selline oli Katrini jaoks alati kõige raskem. Programmi arenedes on loomulik, et õpid esinemisnärviga järjest paremini toime tulema ning eneseväljendus- ja müümisoskus saavad pidevat trilli

“Ma ei kahetse mitte ühtegi sekundit!” – nii tõdeb Katrin rõõmsameelselt, kui Ajujahi kogemusele tagasi vaatab. Ta lisab, et kui poleks tulnud, vaevleks ta praegu ilmselt mõttetute probleemide käes, millele Ajujahil osalemine juba iseeneslikult vastanud on. Samuti usub ta, et ilma konkursil osalemata oleks FoodDocsi teenusel turul kordi keerulisem: “Ajujaht lükkas ikka korraliku hoo sisse!” ütleb ta.

Et hoog ei raugeks niipea ning et maailma toiduohutus järjest parem saaks – seda FoodDocsile soovimegi!


Tutvu Ajujahi varasemaid hooaegasid tutvustavate artiklitega Bioneeris!