H&M ühendab 18.–24. aprillini toimuva globaalse taaskasututusele suunatud algatuse World Recycle Week raames jõud popartist M.I.A.-ga. Koos luuakse uus muusikavideo ning osaletakse ambitsioonikas rõivaste kogumise aktsioonis. Perioodi vältel on H&Mi eesmärgiks koguda oma klientidelt 1000 tonni mittevajalikke või kulunud rõivaid, seda üle 3600 H&Mi kaupluses üle kogu maailma.

Algatus on osa H&Mi sihist sulgeda moe väärtusahel taaskasutades mittesoovitud rõivaesemed ning luues nendest tekstiilikiudu uute toodete jaoks. Teemale tähelepanu toomiseks filmis M.I.A H&Mi jaoks eksklusiivse video, mis rõhutab üle maailma prügimägedele jõudvate rõivaste mõju keskkonnale. Video esmaesitlus on 11. aprillil veebisaidil hm.com.

Rõivaste kogumine on H&Mis lihtne, ent omab suurt mõju. Alates 2013. aastast saavad kliendid tuua H&Mi kaupluste kogumiskastidesse mittevajalikke rõivaesemeid või tekstiile kõigilt brändidelt ning erinevas kulumisastmes. Kogumises osaledes tagavad kliendid, et üha vähem rõivaid jõuab prügimägedele.

Vastutasuks saavad kliendid H&Mi sooduskupongi. Alates rõivaste kogumise algatuse tutvustamises 2013. aastal on ettevõte kogunud üle 25000 tonni rõivaid. Kaks aastat tagasi esitleti esmakordselt rõivaid, mille valmistamisel kasutati kogutud esemetest saadud taaskasutatud tekstiilikiudu. Mõlema puhul on tegemist tähtsa sammuga väärtusahela sulgemise suunas.

World Recycle Weeki tähistamiseks on H&M seadnud eesmärgiks koguda senisest veelgi suurema  koguse tekstiile. Lisaks videole filmivad M.I.A, blogijad ja teised videotegelased nn. rehaul-klippe, näidates esemeid, mille nad World Recycle Weeki käigus taaskasutusse saadavad.

Tegemist on vastupidise tegevusega videoblogijate seas populaarsetele haul-videotele, kus näidatakse viimaseid esemeid, mida endale hangitud on. Iga inimene võib luua oma klipi, tähistada selle teemaviitega #HMrehaul ning tuua seejärel rõivad mis iganes H&Mi kauplusesse. Seda tehes saavad nad osaks globaalsest moeliikumisest, mis muudab rõivaste kogumise loomulikuks osaks rõivaste elutsüklist.

„Close the Loop“ ehk väärtusahela sulgemine on keskse tähtsusega H&Mi jätkusuutlike tegude plaanis. Eesmärk on luua tekstiilide suletud väärtusahel, nii et kõiki mittevajalikke rõivaesemed saaks taaskasutada uue materjali loomiseks. Pikaajalisem siht on see, et prügimägedele ei satuks enam ühtegi rõivaeset ning toimuks loodusressurside säästmine.

Taaskasutades kasvõi ühe T-särgi, hoiame kokku 2100 liitrit vett. Võime vaid ette kujutada, millist mõju omab 1000 tonni rõivaste kogumine World Recycle Weeki raames. Teretulnud on kõik tekstiilid – vanad sokid, vanad käterätikud, luitunud kleidid – mitte ükski ese pole nii kulunud, et see ei vääriks uut elu.