Suvi on möödunud kiiresti ja juba on käes august. Aeg on teha ülevaade üksikema Kadri edusammudest raha säästmisel juulikuus.

Kes on Kadri? Kadri on kahe lapsega üksikema, kelle eesmärgiks on koguda aasta lõpuks 1300 eurot. Iga kuu kirjutab Kadri Laenukooli oma edusammudest ja komistuskividest. Loodame, et tema kogumisteekond on inspiratsiooniks kõikidele TF Banki blogi ja Bioneeri lugejatele. Kadri kirjeldab oma kogemusi etapiti, et kõik tema emotsioonid jõuaksid meieni vahetul kujul.

Juuliks oli mul kaks plaani: teha köögikappides ja külmkapis suurpuhastus ning võtta ette lastega päris minipuhkus, mis neile eriliselt meelde jääks.

Esimesega alustasin kohe kuu alguses ja see kestis jooksvalt mitu nädalat. Tulemus oli see, et regulaarsele toidu ostmisele läks oluliselt vähem raha kui tavaliselt. On uskumatu, mida kõik kapinurgad ja sahtlipõhjad endas sisaldavad.

Näiteks sõime kaks päeva lastega sibulahautist lõhega, sest märkamatult oli mul kogunenud kaks võrku sibulaid. Vältimaks nende pahaks minemist, sai need kõik korraga kooritud, köögikombainis peeneks hakitud ja pannil ära hautatud. Sibulatele lisaks läks lõhe, mis oli sügavkülmiku põhja jäänud. Kõrvale värsket kurki ja tomatit. Kõlab ehk kummalisena, kuid väga maitsev söök – sõin ise heal meelel ja ka lastele meeldis. Arvestades, et need toidud (v.a. kurk ja tomat) olid ostetud juba varasemate kuude eelarvega, siis juuli kuludes need mõju ei avaldanud.

Teine selline roog oli täistera rukkijahust pannkoogid. Külmikus oli kinnine pakk keefiri, mis ostetud juunis. Lisasin juurde täistera rukkijahu, mis oli ostetud mitu kuud tagasi, kuid polnudki veel avatud. Valmisid säästupannkoogid, mis veel lisaks kõigele tervislikud. Reaalne kulu oli 48 senti (4 muna, mis taignasse läksid). Kõik muu oli varem soetatud toidukraam.

Mõned korrad tegin pajaroogasid, mis koosnesid puhtalt sügavkülmiku leidudest (peamiselt veel paari kuu eest ostetud 2kg köögiviljakottide jäägid). Lisaks kala või liha sisse ning tulemuseks on väga maitsev ja tervislik toit.

Erinevaid purgisuppe oli kapis lausa 8 tükki (frikadellisuppi, borši ja seljankat). Need kõik said ostetud suurema sooduka ajal juhuks, et oleks hea võtta, kui süüa teha ei jõua. Oleme lastega suured supisõbrad. Lisaks avastasin veel purgi pastakastet (ausalt isegi ei mäleta, et miks või millal ma selle ostnud olin). Selle kasutasin ära nii, et praadisin hakkliha sibulaga ja kallasin kastme lihtsalt peale. Lapsed sõid korraga kõik ära ja minule jäi vaid lusikatäis maitsta. Ei mäletagi, et mingi toit sellise menu ja kiirusega varem taldrikust kadunud oleks.

Juuli huvitavamaks leiuks võiksin pidada konserveeritud läätsesid. Ostsin nad tegelikult vaid seetõttu, et Rimis oli kampaania, kus ühe euro eest sai lausa kolm purki. Mõtlesin, et proovin siis ära. Guugeldasin mõned retseptid ja uskumatu, et tegemist on väga hea ja toitva toiduainega. Kindlasti jäävad läätsed edaspidi meie menüüsse. Meeldis lastele ja ka minule.

Sedasi kuluski juulis toidule ainult 142 eurot ja 39 senti. Sealjuures olgu öeldud, et kõhud on olnud väga täis ja toidulaud väga mitmekesine. Vahemikus 24.07-04.08 olin maal oma ema juures ja sealne toidukord oli suuresti oma aia saadustest. Lisaks oli hoolitsev vanaema ostnud kokku juba ennetavalt head ja paremat ning maal kulus reaalselt toidule vaid 24 eurot ja 17 senti. Lisandus 11 eurot 41 senti, mille eest sai ostetud lastele veepüstolid ja ujumisrõngad rannas mängimiseks.

Seega esimene eesmärk sai täidetud. Puhkuse ajaks (22.07.-04.08.) sain kapid koristatud ja isegi köögi elektrikaitsme lülitasin välja (loodetavasti väike kokkuhoid ka elektriarve näol).

Teine eesmärk sai üle ootuste hästi täidetud. Nimelt otsustasime eksprompt võtta ette Rootsi kruiisi. Lastele oli juba sõit laevaga väga põnev – laeval oli lasteprogramm, pallimeri ja niisama põnevat uudistamist. Stockholmis veetsime üliägeda päeva Gröna Lundi lõbustuspargis. Lapsed olid täiesti sillas ja tuleb tunnistada, et endalgi pole ammu nii lõbusat päeva olnud. Laevapiletid koos hommikusöögiga maksid 104 eurot, lõbustuspargis läks 76,89 sissepääsule ning 26,14 näksidele ja jäätisele. Lõunasöök jäi vahele, kuid õhtul sõime laevas 18 euro eest. Seega kogu reisikulu: 225 eurot ja 03 senti.

Pärast Rootsi reisi sõitsime bussiga maale vanaema juurde ja olime seal siis ülejäänud puhkuse. Bussipiletid maksid edasi-tagasi 16 eurot.

Kuu kokkuvõte:
Puhkus Rootsis: 225,03 eurot (57%)
Toit: 142,39 eurot (36,1%)
Transport: 16 eurot (4%)
Laste mänguasjad: 11,41 eurot (2,9%)

Kõik kokku 394,83 eurot ehk siis läksin juba teist kuud järjest eelarvega lõhki (vaatamata väga kokkuhoidlikule söögikulule). Säästukontole kandsin 10 eurot ja 12 senti. Eelmisest kuust oli jäänud ette 4 eurot ja 95 senti, seetõttu siis ümmargused 10 eurot.
Säästukonto saldo: 1219,12 eurot.