Finestmedia e-kaubanduse eksperdi Martin Londi sõnul on viimased nädalad ilmekalt näidanud, kui oluline on end kiirelt ümber orienteeruda teenuse pakkumisele ainult e-kanalites - enamikele kaubandusettevõtetele saab see olema elu ja surma küsimus. 

  • Arvamused
  • 27. märts 2020
  • Foto: Martin Lond/Erakogu

Olukorras, kus enamik poode, toitlustus- ja meelelahutusasutusi on kinni, on tema sõnul eelisseisus need, kes on juba varem loonud oma füüsilise poe kõrvale ka e-poe. Martin Londi sõnul peavad aga nemadki muutuvate oludega kohanema.

“Stsenaarium, mille kohaselt füüsiline kaubandus peatub täielikult, muutub iga päevaga üha reaalsemaks - meil on juba näiteid sellest, kuidas pakkumine füüsilises poes võib väljuda kontrolli alt, pälvides palju kriitikat ning tehes ettevõtte mainele karuteene,” sõnas Finestmedia esindaja.   

Londi sõnul on palju selliseid ettevõtteid, kes vaatamata hästi sissetöötatud veebipoele keskenduvad jätkuvalt müügile füüsilises poes või müügiesindajate kaudu. Tema sõnul on nüüd viimane aeg oma vananenud uskumused üle parda visata, et tagada ettevõtte jätkusuutlikkus.

“Täna on oluline kiire reageerimine ja kohanemine - supermarketid, esmatarbekauplused ja käsimüügiravimite veebimüüjad peavad hakkama saama nii nõudluse kasvu kui ka muutuvate oludega transpordis. Oma toodete pakkumine interneti kanalites on ühtviisi oluline nii B2B kui B2C äridele,” sõnas ta. 

Kaubandusekspert: ellu jäävad need, kes suudavad oma e-kanalid tööle panna

Martin Lond soovitab oma e-kanalite arendamisel pidada silmas järgmisi aspekte:

Töökindlus. Nii era- kui ärikliendid ei eelista, vaid lausa nõuavad täna e-kanali olemasolu. Vigased e-kanalid ei tekita kasutajas usaldust ja kindlustavad klientidest ilma jäämise - töökindlusesse investeerimine tasub end kindlasti ära.  

Pidevalt uuendatud tooteinfo. Toodete teave peab kriitilistel hetkedel olema asjakohane, faktidel põhinev ja täpne. Teatud toodete puhul võivad abiks olla ka asjakohased lingid meditsiini- ja teadusasutustele. Veenduge, et tooted oleksid nimetatud õigesti, nii et need tulevad otsingumootorite kaudu välja.

Välja müüdud kaupu ei saa tellida ja need on vastavalt tähistatud. Kui eeldate, et varud muutuvad varsti kättesaadavaks, võite tooteid endiselt kuvada, kuid siis peab nende juures olema kiri „välja müüdud”. Hea tahte märgiks võite klienti aidata ka viidetega teistele kanalitele, kust vajalikke tooteid leida, isegi kui need pärinevad konkurendilt.

Õiglased turuhinnad ja täpsed tarnekuupäevad. Praegu ei ole sobiv aeg teenida elutähtsate toodete müügi pealt suuremat hinda. Hoidke hinnad mõistlikud ja uuendage pidevalt infot tarnete kohta.

Selgitused, kuidas tooteid komplekteeritakse ja tarnitakse. Milliseid ettevaatusabinõusid võtate oma toodete, pakendi ja personali ohutuse tagamiseks? Milliseid kohaletoimetamise võimalusi ja paindlikkust saate pakkuda? Klientidele on oluline kohe poodi sisenedes näha, kas pakute turvalisi võimalusi kauba kohale toimetamiseks.

Valmidus suurendada e-kaubanduse võimekust. Mõelge ette, kuidas teie e-kanalid mitmekordse kasvuga toime tulevad - millised on need protsessid või tehnoloogiad, mis võivad pudelikaelaks muutuda ja suunake sinna juba varakult ressurssi.

Soov kogukonnale oma ressurssidega abiks olla. Tervishoiu- ja sotsiaalteenused võivad peagi ülekoormatud saada. Kas saate aidata oma kogukonda tehnoloogia, teadmiste, annetuste või logistikaga?

Kaubandusekspert: ellu jäävad need, kes suudavad oma e-kanalid tööle panna