Statistikud uurisid novembri ehk meestekuu peatse lõppemise puhul, kuidas panga meessoost kliendid oma finantstervisel silma peal hoiavad ning millised on olulisemad harjumused pangateenuste tarbimisel. Kõige aktiivsemat ja mitmekesisemat finantselu elavad andmete põhjal 20ndates eluaastates meeskliendid, kes teevad kuus keskmiselt 47 kaarditehingut, 23 mobiilipanga külastust ning kasutavad sisselogimisel keskmisest enam Smart-ID ja biomeetria lahendusi.

Swedbanki kõikidest klientidest moodustavad 45 protsenti mehed. Keskmine mees teeb kuus keskmiselt 28 kaarditehingut, kuid vanuste lõikes on aktiivsuse hoidmine muidugi erinev. Kui kõige nooremas vanusegrupis ehk kuni 10-aastasete poiste puhul tehakse keskmiselt 7 kaarditehingut kuus, siis 30ndate lõpuks kasvab see 47 tehinguni kuus. Sealt alates hakkab ostuaktiivsus sujuvalt langema jõudes 20 kaarditehinguni kuus 60ndates aastates meeste seas.

„Keskmine mees ei jäta pangaasju hooleta ning suundub interneti- või mobiilipanka reeglina kohe nädala alguses – 19 protsenti kõigist neti- ja mobiilipanka sisselogimistest tehakse esmaspäeval. Keskmiselt teevad mehed 6 netipanga ning 17 mobiilipanga sisselogimist kuus. Kui 30ndates ja 60ndates mehed hoiavad pangaasjadel silma peal regulaarselt terve nädala jooksul, siis 41-60-aastased külastavad neti- ja mobiilipanka rohkem tööpäeviti ning 11-30-aastased nädalavahetustel,“ ütles Swedbanki klienditeenuste juht Ede Raagmets.

Netipanka sisselogimisel kasutab noorem meesklient reeglina Smart-ID-d ja mida vanemaks ta saab, seda rohkem on tema eelistatumaks autentimisvahendiks ID-kaart. Mobiilipanga puhul kasutavad nooremad jällegi biomeetriat ning vanemad Smart-ID-d. Samas on mobiilipanga kasutajaid vanemate meeste seas ka üldiselt vähem. Kui 21-30-aastaste seas on mobiilipanga kasutajaid 80 protsenit, siis näiteks 51-60-aastaste seas on number umbes poole väikesem.

Tarbitavate toodete puhul eristuvad mehed aga sellega, et meeste seas on kindlustuslepingutega kaetus kõrgem, eriti käib see elukindlustuse ja varakindlustuse kohta.