Ühekordsed pakendid on maailmas suur probleem. Eestlased soetavad aastas ligi 300 miljonit kilekotti, keskmine eluiga on kilekotil aga 20 minutit ehk aeg, mis kulub poest koju jõudmiseni. Maailma mastaapi vaadates on numbrid aga veelgi drastilisemad – ÜRO keskkonnaprogrammi UNEP 2018. aasta statistika järgi tarbitakse maailmas hinnanguliselt 10 miljonit kilekotti minutis. Kui need kokku siduda, saaks planeedi ühe tunni jooksul seitse korda ära pakkida. Kui plasti tootmise kasv jätkub praegusel kiirusel, võib 2050. aastaks moodustada plastitööstus 20% kogu maailma naftatarbimisest.

  • Majandus
  • 14. märts 2019
  • Foto: Pixabay, CC Public Domain

Eesti teadus- ja arendusasutuste koostöövõrgustik ADAPTER ja Kaubamaja AS soovivad lisaks probleemi teadvustamisele ka midagi konkreetset ära teha ning kuulutavad välja konkursi, et leida uusi nutikaid lahendusi kile ja plasti taaskasutamiseks. Kilekottide müügist saadavast tulust paneb Kaubamaja välja 5000-eurose peaauhinna ideele, mis valdkonna spetsialistidest koosneva žürii hinnangul pakub kõige parema lahenduse. Tallinna Ülikoolist kuulub žüriisse ettevõtlussuhete ekspert Ingrid Hindrikson. Konkursile saavad ideekavandi esitada ülikoolide, kõrgkoolide ning teadus- ja arendusasutuste tudengid ja esindajad. Osaleda võib üksikisikuna või meeskonnana.

Võistlustöid oodatakse kuni 20.09.2019

Täpsemat infot konkursi kohta saab lugeda siit.