Tänapäeval on kriitline mõtlemine väga oluline, sest pidevalt esitab meedia ja reklaam meile teadaandeid ja infot, mille paikapidamises peame tõsiselt kahtlema. Näiteks on Stockmanni reklaamlause "Hullud Päevad" puhas ajupesu. Ülespuhutud reklaam, mis peaks kliendid liikvele ajama. Samuti mõjub sõna „tasuta“ kasutamine, mis tekitab tunde, et saab midagi ilma raha makmata ja alles allpool on väikeses kirjas välja toodud,  millisel tingimusel see kehtib.  Tuleb teadvustada endale, et tasuta asju pole olemas, see on vaid reklaamitrikk. Sõnadel on tänapäeval tohutu mõju.

Tuleb võrrelda võrreldavaid asju

Vale on väide -„kõigi aegade suurim“, mida reklaamides tihti kasutatakse, vaid tuleks võrrelda ikka võrreldavaid asju.

Väga hästi müüb ütlus „kodus tehtud“, või näiteks, et vabapidamisel kanade munad on meie meelest kohe paremad kui tavalise kanalas elava kana munad. Selle loogika järgi peaks olema kodus valmistatud puskar ka parem kui miski muu. Olge ettevaatlikud ja mõelge ise ka!

Sama on meediatekstides, kus vastukajades rünnatakse persoone, mitte ei tegeleta argumentidega nagu peaks.. Sageli ei väidelda idee üle, vaid hakatakse ütlema inetusi, mis on vägivaldne kommunikatsioon isiku suhtes. Pidage meeles, et tuleb teksti  vaadata ja alles selle põhjal võib demokraatlikus ühiskonnas oma arvamuse välja öelda. Ebaviisakad ainult kritiseerivad isikuid, stiilis, et „mulle ta nägu ei meeldi“.

Kriitilise meelega inimene kujundab oma isikliku arvamuse sündmuste kohta ja vaatleb kriitiliselt, mitte ei lange ilusate sõnade ohvriks. Osavamad inimesed oskavad sageli inimestega manipuleerida ja toovad välja ainult positiivse, mitte ei esita poolt ning vastu argumente selleks,et inimene saaks ise mõelda.

Head reklaamid on  üles ehitatud meie tunnetele. Positiivseid emotsioone ära kasutades panna kliente ostma seda, mida inimesel mitte kunagi vaja ei lähe ja tegema võimalikult tihti võimalikult suuri impulssoste.

Asjadest tuleb rääkida nende õigete nimedega ja mitte teha lihtsalt suuri sõnu. Toetuge faktidele kui midagi otsustate ja mõelge enne mitu korda, kui raha välja käite või oma nõusoleku annate.

Palun vaadake, et te ise kasutaksite ka õiget terminit ja ei lubaks võimatut

Palju kasutatakse reklaamides ka „eksperte“, sest see aitab müüa. Ekspertideks valitakse sageli tuntud inimene, mõni populaarne laulja või edukas sportlane, kes antud tootest või teenusest ei pruugi midagi teada.

Tuntud inimest usutakse rohkem kui tavakodanikku, sest tajutakse teda ka teises valdkonnas kompetentsena. Pange hästi tähele, mis on reklaamtekst ja mis on teave. Reklaamteksti eesmärk on müügi edendamine ja teave on erapooletu info edastus, mida tasub uskuda.

Suur erinevus on faktidel ja arvamustel, mida ei tohi segamini ajada. Faktid tähendavad uurimistulemustel saadud teavet, kus püütakse lahti saada subjektiivsusest.

Veel pööraksin eraldi tähelepanu grupimõtlemisele, sest grupis langetakse sageli teistsuguseid otsuseid, kui me seda teeksime üksi olles. Grupis kehtivad massipsühholoogia tunnused, kus oma peaga ei mõelda ja minnakse kergelt kaasa liidriga.

Kui Te midagi meedias loete, siis vaadake, kes on loo autor ja keda ta esindab, sellest saab ja tuleb teha oma järeldused.

Mõelge alati oma peaga ja suhtuge kriitiliselt end ümbritsevasse ühiskonda.