Mullu 265 000 eurose aastakäibe saavutanud ettevõte OÜ Loodusvägi kasvatas viimase kahe aastaga oma tooteportfelli neljalt tootelt 55-le ning arengule on hoogu andnud mahetoodangu ekspordi alustamine Soome, Rootsi, Taani, Belgia ja Ühendkuningriigi turule. Ettevõtte kaudu saavad oma toodangut turustada mitmed Eesti väiketootjad.

Loodusvägi on otsustanud toodete ja tooraine päritolumaad kindlalt rõhutada. Kõiki pakendeid ehib slogan „Made in Estonia – Land of organic beauty“.

“Osa toidutootmise maailmast liigub anonüümsuse suunas, kus on teada vaid see, kas toit on toodetud Euroopa Liidus või sellest väljaspool,” selgitas OÜ Loodusvägi tegevjuht Ahto Vegmann. Loodusvägi soovib tutvustada Eestit kui väga puhta loodusega riiki.

Loodusvägi EASi konkursil
Foto: gallery.eas.ee

Ettevõte pälvis auhinna Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse korraldatud ettevõtluskonkursil Aasta Piirkonna Ettevõte 2014, kuid selle tunnustusega plaanid ei piirdu. Loodusvägi soovib oma mahetoodete valikuga olla Euroopa turgudel laialdaselt esindatud.

Tootmismahu suurendamiseks käivad juba praegu ettevalmistused. 2017. aastal plaanitakse käivitada oma tehas.  Praegu valmivad Loodusväe tooted Viljandimaal Eesti Maaülikooli juures tegutsevas Polli Aiandusuuringute Keskuses.

Ettevõte näeb suurimat raskust toorainega varustamisest, kuid kodumaisest mahetoorainest loobuda ei plaanita.  “Üha rohkem tuleb meil sõlmida pikaajalisi kokkuleppeid Eesti mahetalunikega,” lisas Vegmann.

Suureks väljakutseks on firmale hetkel ka klaastaara ja keskkonnasõbralike pakkelahenduste leidmine. Eestis on valik piiratud ja välistarnijate minimaalsed kogused on ettevõtte selles arenguetapis veel tihtipeale liiga kõrged.