Maris Kivi avab peagi algava mänguasjade ostubuumi valguses, millised on e-kaubanduse praegused mänguasjade trendid ja hitt-tooted.

„Muutused mänguasjade trendides üllatavad aastast aastasse nii ostjaid kui turul tegutsejaid endid,“ leidis müügikeskkonna arendusjuht Maris Kivi. Näiteks varasemalt mänguasjade hulgas trendi loonud Fidget Spinner keerutaja müügi on sel aastal edestanud kujult mullikile meenutav, pehme ümberpööratav silikoonist POP-IT.  

 

Ärevust leevendavad mänguasjad

 

Spinnerite ja POP-IT mänguasjade eesmärk pole ainult laste ja täiskasvanute lõbustamine, vaid ka stressi ja ärevuse leevendamine. Muuhulgas on see suurepärane ajaviide ootamise ajal. POP-IT levis sotsiaalmeedias kui kulutuli ja sai Kivi sõnul ühtäkki laste seas kõige ihaldatumaks mänguasjaks. Mänguasja populaarsus lahvatas koroona pandeemia ajal ning kuigi Kivi sõnul ennustati POP-IT´i boomi vaid 3-4 kuuks, pole selle populaarsuse leek veel kustunud.

Kivi sõnul leiab POP-IT mänguasju nii erineva kuju, suuruse kui värviga. „Algne, tavaline POP-IT on ruudukujuline või ümmargune ning sellel on umbes tosin mulli. Mänguasja populaarsuse tõukel leiab neid ka ükssarviku, viinamarja ja jäätise kujuga, alates väikestest võtmehoidjatest suurte mitmesaja mulliste kujunditeni. Rääkimata erinevatest värvidest. Olemas on selliseidki, mille värvus muutub valguse mõjul,“ kirjeldas Kivi.

„Kuigi möödunud aastal ei küündinud POP-IT veel isegi enimmüüdavate mänguasjade nimekirja lõppu, on see täna Eestis number üks lastele ostetud mänguasi,“ ütles Kivi ja ennustas, et tõenäoliselt saab sellest ka selle aasta kõige populaarsem jõulukink. Hinnanguliselt müüakse ainuüksi Kaup24 müügiplatvormil üle 700 erineva POP-IT mänguasja.

 

Lego – sobib nii väikestele kui suurtele

 

Kivi sõnul on Erinevas vanuses laste seas eelistatum bränd kahtlemata Lego. Selle erinevatest seeriatest pakub poistele enim huvi „City“ ja „Minecraft“, tüdrukutele „Friends“ ja „Harry Potter“, pisematele aga „Duplo“. Huvitav on Kivi sõnul seegi, et „Technic“ ja „Creator“ seeriaid ostavad erinevaid Lego mudeleid koguvad täiskasvanud.

„Tootjad ei suutnud vahepealse, karantiini tõttu kogu maailmas kasvanud laua- ja mälumängude nõudlusega sammu pidada, mistõttu oli turul mõnda aega lauamängudest puudus. Tundub aga, et tootjad on ennast selleks hooajaks hästi ette valmistanud,“ ütles Kivi.

Müügitrendid näitavad, et tüdrukutele ostetakse endiselt klassikalisi nukumaju ja kööke. Kivi sõnul kasvab aasta aasta järel keskkonnale vähem kahjulikumate ja ohutumate, puidust mänguasjade populaarsus. Tüdrukute seas enimmüüdavate kingituste hulka jäävad ka pehmed interaktiivsed mänguasjad, näiteks Smiki puudel. Poiste hulgas on klassikalisemateks kinkideks autod ja garaažid.

 

Eestlaste ostuharjumused erinevad veidi lätlastest ja leedulastest

 

Kivi sõnul alustavad eestlased ja leedulased jõulukinkide ostmist kaks nädalat enne lätlasi. Möödunud aastal tõusis mänguasjade müük Eestis ja Leedus novembri teisel ehk 46. nädalal, Lätis aga novembri lõpus ehk 48. nädalal. Müügi tipp jõuab Eestisse ja Leetu samuti varem, vastavalt 50. nädalal, Lätis 51. nädalal.

Alates 2020. aastast valitseb kõigi kolme riigi mänguasjade müügis klotside ja ehitusblokkide kategooria. Teisel kohal on tõukerattad. Kolmanda koha hoidjad on riigiti erinevad: Eestis ja Leedus hoiavad kohta mälumängud ja mõistatused, Lätis aga imikute mänguasjad. Lätis ja Eestis ostetakse rohkem mänguasju tüdrukutele, Leedus aga poistele.