Eesti Pandipakendisse jõudis soojadel suvekuudel enam kui 81 miljonit ühekordse kasutusega pandi alla kuuluvat joogipakendit.

Kõige aktiivsem tagastuskuu oli juuli, mil tagastati 28,44 miljonit pandipakendit. Kokku tagastati kolme suvekuuga 81 miljonit pakendit. See on 11% rohkem kui eelmise aasta suvel.

Eesti Pandipakendi tegevjuhi Rauno Raali sõnul on pandipakendite tagastamise taga nii soe suvi kui ka suhteliselt stabiilne majandusolukord. Ka pandipakendite tagastus tervikuna on selle aasta jooksul kasvanud ning ületab praeguseks juba 170 miljoni piiri. See on enam kui 10 miljoni pakendi võrra rohkem kui aasta tagasi.

„Ühelt poolt on suurte tagastusnumbrite taga erakordselt soe suvi, kuid teisalt on siin oma roll ka tarbijate suuremal kindlustundel. Näiteks klaaspakendite erakordselt suured müügi ja tagastusnumbrid näitavad, et tarbijad on rohkem hakanud tarbima preemiumklassi tooteid ja pisut enam sööma väljas, sest klaaspakend on traditsiooniliselt HoReCa sektori tõmbenumber“ ütles Raal.

Viimati toodu tõestuseks on fakt, et käesoleva aasta 8 kuuga on ühekordse kasutusega klaaspakendites panditoodete müük koguni 30% suurem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. 

Eesti Pandipakend on 2005. aastal joogitootjate ja maaletoojate ning kaupmeeste poolt Pakendiseaduse alusel loodud tootjavastutusorganisatsioon, mille ülesandeks on hallata ja korraldada üle-eestiliselt tagatisrahaga koormatud pakendite kogumist, transporti, loendamist, sorteerimist ja taaskasutamist.

Vastavalt pakendiseadusele hõlmab see vee, karastusjoogi, õlle ja lahja alkohoolse joogi plastmass-, klaas- ja metallpakendit. Eesti Pandipakendiga on liitunud 170 tootjat ja maaletoojat ning 1350 tagastuskohta. Eesti Pandipakendi pakendiregistris on registreeritud üle 6000 tootepakendi.