Sügisel 18-aastaseks saav Teaduskeskus AHHAA on aastate jooksul avanud kümneid näituseid ja paljude sisu on valmistatud keskuse enda poolt. Värskelt valminud tootekataloog annab kõigile soovijatele võimaluse endale AHHAA eksponaate soetada.

Teaduskeskus AHHAA juhatuse esimehe Andres Juure sõnul on AHHAA oma eksponaate juba 17. aastat järjest näidanud ja selle aja jooksul on uusi asju pidevalt juurde meisterdatud.

„Pärast uue maja avamist neli aastat tagasi on eksponaatide tootmine hüppeliselt kasvanud. Nii on meil tekkinud terve hulk päris oma enda eksponaate. Täiesti ainulaadseid asju, mida toodetakse ainult meie juures,“ rääkis Juur. „Nendest on kokku pandud väike kataloog ja kui nad on meie ligi miljonile külastajale vastu pidanud ning meeldinud, siis usun ma, et sama juhtub ka mujal.“

AHHAA eksponaadid on suunatud kahele turule. Ühed on teaduskeskused ja -muuseumid. Teine pool on erinevad teeninduspinnad.

„Kaubanduskeskused on muutunud vaba aja ja perekeskusteks. Neil on üha enam vaja tegevust lastele ja peredele. Kui AHHAA terviknäitused on eelkõige suunatud teaduskeskustele, siis üksikeksponaatide osas oleme avatud kõigile soovijatele,“ märkis Juur.

Kuigi Euroopas on sarnase suunitlusega teaduskeskusi mitmeid, siis eristub AHHAA Juure sõnul kiiruse ning kvaliteedi ja kvantiteedi suhte poolest.

„Kui tavaliselt võtab ühe näituse tootmine Euroopas aega kaks-kolm aastat, siis oma viimase näituse saime valmis vähem kui aastaga. Teine asi on kvaliteet. Hiinast võib osta odavat kaupa, mis ei kesta ja Saksamaalt võib osta kaupa, mis kestab kaua, kuid mille hinna suurusjärk on selline, millega me tervet AHHAAd aasta või poolteist töös hoiame,“ möönis ta.

Tänase seisuga on AHHAAl valminud mitut oma näitust ja enam kui 20 oma eksponaati tutvustav tootekataloog. Eelmisel kevadel koostöös Lennusadamaga valminud näitus „Ujub või upub?“ ootab endale uut rentnikku juba sügisest.

AHHAA tootekataloog