Kui üldjuhul hüvitab liikluskindlustus kahjud teisele õnnetuses osalenud liiklejale ning keskmine liikluskindlustusjuhtumi kahju on 1800 eurot, siis ekstreemsematel juhtudel on liikluskindlustus päästnud õnnetuse tekitaja ka sadade tuhandete eurode suurusest nõudest. 

„Liikluskindlustuse kahjujuhtumid ei piirdu pelgalt tavaliste plekimõlkimistega, vaid tegelikult laieneb kindlustuskaitse ka kahjustada saanud liiklusmärkidele, haljastusele ja ekstreemsematel juhtudel ka näiteks hoonete või asfaldi taastamisele,“ sõnas Gjensidige kindlustuse kahjukäsitlusosakonna juht Maarika Mürk.

Kuigi keskmine liikluskindlustusjuhtumi kahju on Eesti Liikluskindlustus Fondi andmetel ligikaudu 1800 eurot, võivad mõningatel juhtudel summad olla isegi kuuekohalised.

„Ühe meile teadaoleva juhtumi puhul sõitis vanemat tüüpi sõiduk ette päästeautole, mistõttu said mõlemad sõidukid märkimisväärseid kahjustusi. Õnneks oli masinatel olemas liikluskindlustus ning tekkinud kuuekohalist kahju ei pidanud liiklusõnnetuse põhjustaja omast taskust kinni maksma,“ tõi Mürk ühe näitena esile.

Tankimispüstol ununeb bensiinipaaki

„Sagedased juhtumid on need, kus peale auto tankimist ununeb tankimispüstol kütusepaaki ning autojuht sõidab minema. Mõnedel juhtudel eeldatakse, et keegi kahju tekkimist pealt ei näinud, kuid tegelikult on kõik tanklad kaetud turvakaameratega ning õnnetuse põhjustajaid on kerge tuvastada,“ selgitas kahjukäsitlusosakonna juht. 

Ta rõhutas, et kui sellise juhtumi korral võtab põhjustaja koheselt süü omaks ning teavitab tanklat õnnetusest, siis hüvitab tekkinud kahju liikluskindlustus. Kui aga süüdlane lahkub sündmuskohalt, siis hüvitab liikluskindlustus esmalt tanklale tekkinud kahju ning hiljem on kindlustusel õigus tankla remondiks hüvitatud summa õnnetuse põhjustajalt tagasi nõuda. Selliste juhtumite korral on kahjusuurus tavaliselt kuni 1000 eurot.

Kahjustada saanud haljastuse taastamine on kulukas

„Mõnikord arvatakse ekslikult, et liiklusõnnetuste korral on sõidukite taastamine kõige kulukam osa kahjujuhtumist, kuid reaalsuses võib ümbrusele tekitatud kahju olla hoopis kulukam,“ sõnas Mürk. Ta tõi näiteks olukorra, kus auto sõitis libeduse tõttu teelt välja, mille tulemusel rammis tee ääres seisvat liiklusmärki ning kahjustas ümbritsevat haljastust. Kindlustusele läks avariieelse olukorra taastamine maksma ca 4000 eurot, mis oleks õnnetuse põhjustajale tähendanud kindlustuse puudumisel suurt ootamatut väljaminekut.