Kõige populaarsem toode, mida inimesed veebist eelistavat osta, on lõhnaõli. Uuemad andmed näitavad, et pea iga kolmanda veebist ostetud parfüümi soetab naisterahvas.

Baltiriikide kõige populaarsemaid veebipoode haldava PHH grupi andmetel on alates 2008. aastast Eestis, Lätis ja Leedus ostetud kokku 3,4 miljonit lõhnaõli, millest 2 miljonit on ostetud Leedus, miljon Lätis ja pool miljonit Eestis. Kuigi statistiliselt ostetakse naiste parfüüme kaks korda rohkem kui meeste omasid, siis erisuseks on see, et ka meeste parfüüme soetab ostustatistika põhjal valdavalt naine.  

„Müügitrendid näitavad, et naised on veebist kaupade tellimisel palju aktiivsemad kui mehed ning ostavad sageli kaupu ka kaaslasele ning kogu perele. Sama kehtib ka parfüümide kohta,“ ütles veebipoe kommunikatsioonijuht Maris Kivi. 

„2021. aasta andmetel ostsid naised Leedus 28, Lätis 24 ja Eestis 20 protsenti meeste parfüümidest. Sellest võib järeldada, et Leedu naised teevad meeste eest veebis kõige rohkem oste,“ lisas Kivi. 

 

Populaarsemad lõhnabrändid 

„Internetist on parfüüme väga lihtne osta. Statistika toetab seda, et kui ostja on omale veebist ühe lõhna välja valinud, koju tellinud ja sellega harjunud, siis lõhna otsa saamisel soetab ta veebist selle sama armsaks saanud toote uuesti,“ märkis Kivi. 

Ta lisas, et viimasel ajal on väga kiiresti kasvanud kodulõhnastajate müük. Selle põhjuseks võib olla nii kodu-parfüümide sortimendi valik kui ka see, et inimesed on viimastel aastatel enam aega kodus veetnud ning on valmis ka elukeskkonda rohkem panustama. 

Kivi sõnul kulutavad leedulased ja lätlased ühele parfüümipudelile keskmiselt 31 eurot, eestlased aga mõne euro võrra rohkem. Kolme riigi peale on kõige populaarsemad parfüümide kaubamärgid: Hugo Boss, Versace, Calvin Klein ja Dolce & Gabbana. 

Kivi sõnul ostetakse viimasel ajal varasemast rohkem ka luksusbrände nagu Dior, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani ja Givenchy. 

Kommunikatsioonijuht lisas, et kõige suurem hüpe parfüümimüügis on tavaliselt oktoobri lõpus või novembri alguses ning kestab aastavahetuseni. Detsembri ja juunikuu müük võib Kivi sõnul erineda lausa 2-3 korda. Lisaks mõjutavad tugevalt parfüümi müüki must reede ja sõbrapäev.