Kolmeteistkümnes riigis tegutsev Paulig seadis endale ambitsioonikad jätkusuutlikkuse eesmärgid ning plaanib kümne aasta pärast teenida vähemalt 70% müügikäibest sellistest toodetest ja teenustest, mis toetavad inimeste ja planeedi heaolu.

Selleks plaanib ettevõte vähendada oma tegevusest tingitud kasvuhoonegaaside hulka 80% ja väärtusahelast tingitud kasvuhoonegaaside hulka 50% võrra. Samuti plaanib Paulig kümne aasta pärast pakkuda tooteid vaid sellistes pakendites, mis on valmistatud taastuvatest või ümbertöödeldud materjalidest  ning hankida kogu suurema ohutasemega riikidest pärit tooraine tõendatud jätkusuutlikest allikatest.

„Seadsime endale ettevõttena päriselt mõõdetavad eesmärgid, et need ei oleks ainult kõlavad sõnad, vaid konkreetsed numbrid, mille poole püüelda igapäevase äritegevusega,“ ütleb Pauligi kontserni Baltikumi jaekaubanduse kommertsdirektor Rainer Tammet. Tammeti sõnul moodustab Soome ja Baltimaade äripiirkond 30% kogu kontserni käibest, mistõttu on siinse regiooni panus ääretult oluline.

Eesmärkide saavutamiseks on juba palju ära tehtud. „Kasvuhoonegaaside vähendamiseks kasutab Pauligi kohvitehas Helsingis juba alates 2015. aastast biogaasi, tänu millele vähenes aastane kasvuhoonegaaside hulk 2700 tonni,“ toob Tammet näiteks. Eestis väljendub jätkusuutlikkuse eesmärkide saavutamine aga Santa Maria Saue tootmishoones, mis kasutab 100% rohelist elektrit ja kütteks maagaasi. „Saue tehase selle aasta eesmärk on vähendada energiakasutust 20%, kasutades ära jääksoojust ja minnes üle LED-valgustitele. Samuti tahame tehases tekkiva prügi kogust sel aastal vähendada 10%,“ avab Tammet Saue maitseainetehase plaane.

Ka pakendite arendamisel on firma juba hoogsaid samme astunud – mitmete kohvisortide vaakumpakendis kasutatavast plastikust on tänaseks ligi 55% valmistatud taastuvast materjalist, vähendades kohvipaki süsinikujalajälge ligi kolmandiku võrra. Tortiljapakendites aga asendati plastik osaliselt lamineeritud paberiga, tänu millele on pakendi jalajälg 35% väiksem ning grillkastmed on plastpudeli asemel juba mõnda aega pakendatud väiksemasse klaaspudelisse.

„Üks oluline keskkonnahoiukoht on ka transport. Näiteks on BBQ-kastmete tootmine toodud Ameerika asemel Euroopasse, et vähendada transpordi mõju keskkonnale. Teatud Santa Maria kookospiimapakendite arendamisel arvestasime lisaks tetrapaki koostises taimse tooraine kasutamisele ka sellega, et kandiline pakk võtab ümmargusest plekkpurgist vähem ruumi, on kergem ning võimaldab transpordimahtu maksimaalselt ära kasutada,“ räägib Tammet.

Pauligi kontsern ühendab endas tuntud kohvibrändi Paulig ja maitseainete kaubamärki Santa Maria, aga ka kaubamärke Risenta, Gold & Green ja Poco Loco. Jätkusuutlikkuse strateegia loomisel võeti aluseks ÜRO seatud kestliku arengu eesmärgid, keskendudes kitsamalt kolmele, millesse oma tegevusega enim panustada: tööhõive ja majanduskasv, säästev tootmine ja tarbimine, kliimamuutuste vastased meetmed.

„Arvan, et tõeliseid muutuseid maailma kliimaeesmärkide saavutamisel saavad eelkõige eest vedada ettevõtted, mitte ainult tarbijad üksi. Paulig märgiti Baltimaades ka hiljuti ära maineka Sustainable Brand Index nimekirjas, mis annab tõestust sellest, et ka tarbijad kiidavad meie eesmärgid ja tegevuse heaks. Meie saame omaltpoolt ainult samas vaimus jätkata kõigis 13 riigis, kus tegutsevad meie tootmised ja müügiesindused. Tahame jätkusuutlikkuse osas olla suunanäitajad ja innustada kõiki toidutootjaid oma tegevust sisuliselt läbi mõtlema,“ tõdeb Tammet.

Paulig seadis eesmärgi: aastaks 2030 kõik pakendid taastuvatest või taaskasutatavatest materjalidest