Eestimaise energiaettevõtte Alexela tekstiilist reklaamplakatid saavad Viljandis erivajadustega inimeste hoole all unikaalseteks korduvkasutatavateks poekottideks. Alexela on oma toodetud reklaammaterjale tänaseks juba kuus aastat sedasi ringmajandusse suunanud.

Eestimaise energiaettevõtte Alexela kaubanduse ja turundusvaldkonna juhi Tiiu Valk sõnul on ettevõtte väärtuskäitumisse sõnastatud vastutustundlikkus ja keskkonnasääst. „Meil on üle-eestiliselt 35 mugavuspoodi ja 104 tanklat, kõikides neis kohtades kasutame erinevaid reklaamplakateid. Neist enim toodame tekstiilist bännereid, mida oleks ebamõistlik jätta taaskasutamata,“ nentis Valk.

„Aastaid tagasi otsisime väljundit, kuidas meie tekstiilist reklaamplakatitele anda uus hingamine ja nii viis tee meid Viljandis asuva MTÜ Töötoad juurde. Tänaseks oleme 2015. aastast saati Viljandi heade inimestega tootnud tuhandeid kordumatu väljanägemisega poekotte, mis kõik on valminud meie erinevatest plakatitest ja on kättesaadavad nii Alexela mugavuspoodides kui suuremates jaekettides“.

„Tänu Alexelale on erivajadustega inimesed saanud tööd ja läbi selle tunda end ühiskonnale vajalikuna. Samuti meeldib neile mõte, et oma tööga saavad otseselt kaasa aidata keskkonna säästmisele. Alexela poolt taaskasutusse suunatud materjalid on kvaliteetsed ja vastupidavad ning bänneritest õmmeldud ostukotid on ka pika kasutusajaga. Selline keskkonnast hooliv suhtumine väärib tunnustamist ja võiks innustada kõiki sarnaselt tegutsema,“ rääkis koostööst MTÜ Töötoad juhatuse liige Viorica Kuusik.

Tiiu Valk sõnul otsib Alexela aina enam viise, kuidas oma tegevusest tulenevat jalajälge heastada. „Otsime aktiivselt viise, kuidas parandada keskkonda meie ümber ja seeläbi muuta maailma. Seda nii suurte kui väikeste sammudena nii meil ettevõttes sees kui laiemalt ühiskonnas. Südamelähedasem erinevatest meie algatustest on püüd vähendada transpordist tulenevat jalajälge läbi kogukonnaprogrammi, mille liikmed annetavad oma kütusesoodustuselt sendi metsamaa pindala suurendamisse. Tangitud paagitäielt läheb neli puuistikut metsa,“ rääkis kaubanduse ja turundusvaldkonna juht sellest, kuidas Alexela otsib viise nii väikesteks kui suuremateks loodushoiualasteks tegudeks.

Rahvusvahelise uuringu Sustainable Brand Index™ kohaselt on tarbijate hinnangul Alexela kütuseettevõtetest sotsiaalselt ja keskkonnaalaselt esikohal. Kütuseettevõtete paiknemine uuringu tulemuste kohaselt on jägnev: Alexela (13. koht), Circle K (24. koht), Olerex (29. koht), Neste (42. koht).