Klientide tihedast soovist ajendatuna otsib Rimi kauplustekett lahendust, kuidas Baltimaades teha nii, et e-poest tellitud kaubad saabuvad kohale ainult korduvkasutatavates pakendites. Kauplustekett palub ühendust võtta kõigil, kes saavad pakkuda lahendusi.

  • Toit ja aiandus
  • 13. oktoober 2021
  • Foto: Rimi talutoidu reklaam. Janek Jõgisaar, Bioneer.ee

“Toidu koju tellimisel tekkivad mitmed kotid on olukord, mida saaks üsna lihtsalt muuta. Kuidas teha nii, et poes käimine oleks veel keskkonnasõbralikum? Oleme neile küsimustele palju mõelnud ja leidnud, et nii plasti kui muude jäätmete vähendamiseks on parim viis vaikselt maailmas pead tõstev korduvkasutatavate pakendite süsteem,” räägib Rimi vastutustundlikkuse juht Katrin Bats. 

Idee muutuseks saabus klientidelt, kes küsivad, mida paberkoti või kilekotiga tegema peaks, sest kuigi e-post tellimisega hoiab kokku aega, tekib sellest ka üksjagu koti-prügi.

“Oleme aru saanud, et kõikidele küsimustele ei peagi ise lahendusi leidma, seepärast on üks koht, kus abi otsime Future Hub - idufirmade kiirendi, kus leidsime ka “Tühjenda oma külmik” tegijad. Kuid oleme kindlasti valmis koostööks, kui meie murele leiduks hea lahendus hoopis mujal. Meie eesmärk on jõuda sinnamaani, et e-poest tellitavad kaubad jõuavad saajani paberkoti asemel korduvkasutatavates pakendites. Palume meiega kindlasti ühendust võtta, kui selline lahendus tundub tehtav, oleme valmis aruteluks,” ütleb Bats.

Toidu raiskamine, kliimaneutraalsus, pakendid - see kõik on omavahel seotud ja väikesed muutused suures ketis omavad märkimisväärset jõudu.

Rimi otsustas näiteks vähendada toidu raiskamist 2025. aastaks poole võrra võrreldes 2016. aastaga. Lisaks muutus Rimi emafirma ICA Grupi tegevus kliimaneutraalseks 2020. aastal pärast kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamist 76% võrra alates 2006. aastast. Ülejäänud heitkogused, mis tulenevad ettevõtte oma tegevusest, kompenseeritakse süsinikdioksiidi krediidi abil. 

Kontsern on seadnud eesmärgiks saavutada aastaks 2030 enda tegevuse kliimaneutraalsuse nullmõju ja vähendada klientide toidukaupade ostmise kliimamõju poole võrra.