Eestis käivitati kampaania „Murrame harjumusi, mitte puid“, mis kutsub inimesi üles loobuma Telia paberarvetest ning vahetama neid e-arvete vastu.  Iga ümbervormistuse eest istutavad Telia töötajad tänutäheks järgmise aasta kevadel metsa ühe puu.

Telia Eesti e-kanalite ärijuht Leelo Kallikorm ütles, et 30. oktoobrini kestva kampaania eesmärk on kutsuda kliente vahetama Telia iseteeninduskeskkonnas paberarveid e-arvete vastu. Tema sõnul on paberarvest tunduvalt loodussõbralikum alternatiiv e-arve, mille saab mugavalt tellida kas Telia iseteenindusse, e-posti aadressile või internetipanka. Samuti saavad kliendid paberarvest loobuda kõigis Telia esindustes, andes enda soovist märku esinduse konsultandile.

Ümbervormistamise peamine eesmärk on toetada Telia 2030. aastaks seatud sihte, milleks on muuta oma tegevus läbi vastutustundliku digitaliseerimise CO2 emissiooni- ja jäätmevabaks.

Iga kliendi paberarve ümbervormistamise tänutäheks istutab Telia koostöös Riigimetsa Majandamise Keskusega (RMK) järgmise aasta kevadel Eesti metsa ühe puu.

“Meie ettevõttes leidis see idee suurt poolehoidu. Loodame, et positiivne emotsioon jõuab ka klientideni ning saame koos istutada üle 5000 puu. Kümme protsenti kogu maailmas toodetud paberipuidust läheb paberarvete tootmiseks, mis on väga suur kogus,” lausus Kallikorm.

Telia eesmärk on väljastada Eestis 2022. aastaks 95% arvetest elektrooniliselt. Kuigi ettevõtte poolt saadetavate paberarvete hulk väheneb pidevalt ning näiteks viimase aastaga on see kahanenud umbes 10 000 arve võrra, jõuavad paberarved endiselt paljude klientideni. Alates 2018. aasta augustist on Telia saatnud klientidele enam kui miljon arvet paberkandjal. Kui arvestada, et iga paberarve võrdub ühe väikese puuistikuga, on see terve suur istutamata jäänud mets.

Paberarveid saavad e-arvete vastu vahetada kõik Telia erakliendid ja ärikliendid mugavalt Telia iseteeninduses. Samuti on lihtne saada ülevaadet enda arvetest ning neid tasuda Minu Telia äpis.