Traditsiooniliselt kasvab talvisel perioodil nõudlus talispordivahendite, soojade talveriiete ja radiaatorite vastu. Ebatavaliselt soe talv on aga kasvatanud hoopiski kohvrite, sukeldumismaskide ja reisikaupade müüki.

  • Majandus
  • 29. jaanuar 2020
  • Foto: Pressifoto

Kaup24 kommunikatsioonijuhi Raimonda Strazdauskaitė sõnul on eelmise aasta peamised talvised müügitooted* - spordivahendid, soojad talveriided ja radiaatorid, asendunud sel aastal reisitoodete, jooksulintide ja elektriliste tõukeratastega.

„Reisikaupade populaarsus võrreldes eelmise aasta talvega toetab reisibüroode välja hõigatud andmeid, et inimesed reisivad võrreldes eelmise aastaga rohkem ja seda just soojematesse riikides. See kõik kajastub ka meie e-poe müüginumbrites,“ lausus Strazdauskaitė.

Ta lisas, et nende e-poe müügistatistika näitab, et üha rohkem peetakse kinni uue aasta lubadustest elada aktiivsemalt ja tervislikumalt.

„Statistika näitab, et treeningvarustuse ja -vahendite müük on kahekordistunud ning näiteks enimmüüdud jooksulindi müük on eelmise talvega võrreldes kasvanud 1,5 korda. Väga hinnas on ka treeningrattad ja elliptilised trenažöörid,“ jagas Kaup24 kommunikatsioonijuht nende klientide peamisi ostusoove.

Strazdauskaitė sõnul on e-kaubanduse sektor sel aastal kogenud talvel enneolematut ja ebatavalist olukorda, mis mõjutab tugevalt müüginumbreid. „Turunõudlusele ja klientide muutuvatele harjumustele reageerides on meie eesmärk laiendada oma tootevalikut ja otsida alternatiivseid pakkumisi teistes tootekategooriates. Talvevarustuse ostmise asemel on kliendid hakanud rohkem huvi tundma soojamaa reisidel tarvilike toodete, tervislikke eluviise toetavate tarvete või endiselt populaarsete elektriliste tõukerataste vastu, mille müük on kasvanud see talve ligi 1,5 korda võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Hoolimata suurtest allahindlustest talvekaupadele, hoiduvad kliendid varajaste või tarbetute ostude tegemisest. Oodatakse lund ning muudetakse oma tavapäraseid oste,“ sõnas Strazdauskaitė.

* Talvised müüginumbrid liidetakse ja võrreldakse perioodi 2018. aasta novembrist 2019. aasta jaanuari keskpaigaga ja 2019. aasta novembri selle aasta jaanuari keskpaigaga.