1953. aastal tegevust alustanud Tartu Loodusmaja huviringides on lastel ja noortel on võimalik oma vaba aega sisustada põnevates loodus- ja keskkonnaalastes huviringides. Kuid ükski huviring ei saaks teoks ilma säravate juhendajateta. Seekord saame tuttavaks loodusmaja  õpetaja Kiira Kahroga.

Kiira, kes Sa enda meelest oled?

Eriliseks pidasin end juba varajases lapsepõlves, kuna sündisin 1. mail. Siis, niinmetatud stagnatsiooniajal, oli 1. mai suur ja pompöösne püha, kus toimus maidemonstratsioon, lehvisid lipud ja karjuti: "Hurraa!"

Siis kuulutasin lasteaiakaaslastele, et kõik see toimub minu auks, nii kuulus ja tähtis tüdruk olen. Selle eest sain ka 3. mail nuhelda rühma poiste käest, sest mind tembeldati valetajaks.  Aga mina mõtlesin just nii ja ei valetanud…

Hobideks pean kunsti, muusikat, looduse nautimist.

Milliste huviringidega oled seotud?

Püüan õpetada lapsi nägema ilu, hindama headust ja hoidma loodust huviringis "Loodus kunstis", mida juhendan. Kergem on küsida, millega me selles ringis ei tegele.

Vastavalt vanusele on õpilaskond jaotatud rühmadesse. Igal rühmal on vastavalt õppekavale erinev programm. Õpime joonistama, maalima, voolima, töötame erinevate materjalidega (klaas, tekstiil, puit jt.)  ning veedame palju aega looduses.

Mida pead oluliseks õpetamises?

Kõik õpilased on andekad. Hea õpetaja peab vaid selle ande välja selgitama. Iga õpilane on unikaalne. Ja sellest punktist A, millega on laps minu juurde tulnud, püüan ta viia punkti B, seejärel punkti C jne.

Räägi palun mõni vahva lugu tunnist, õppereisilt või õppekäigult.

Kord toimus ringitund TÜ Botaanikaaias. See oli maikuu keskel ning ilm oli võrratu. Päike paistis ning valgus  ja varjud olid perfektsed. Õpilased istusid nagu pärlid tiigi ääres ja maalisid peegeldusi. 

Kuid äkki tormas  palmihoone tagant kohale tume äikesepilv. Hetkega oli vaateväli kadunud, minu „pärlid“ läbimärjad, ning värvikarbid vett täis. Mõnest pildist sai isegi asja ja näitus toimus. See seik jääb kõigile kauaks meelde.

Mida tähendab loodusmaja Sinu jaoks?

Kõigepealt töökoht. Meeldiv ja hariv töö õpilastega. Töö ja hobi ühtsus. Arenemisvõimalus. Loodusega olin sinasõber juba lapsepõlvest saadik. See tähendas oma järve, oma paati, oma metsa ja oma loodusretki perega. See oli võrratu.  Siit algas minu tee looduse juurde.

Millega Sa ise kooli ajal tegelesid?

Õppimisega, veidi spordiga ning õppisin muusikakoolis ja kunstiringides. Joonistasin alati ja igal pool. Ka tunnis. Karikatuure. Tihtipeale õpetajatest.

Mis sisustab Sinu päeva?

Täiesti inimlik pere eest hoolitsemine, oma suure kodukoha kujundamine ning korras hoidmine, maalimine, näituste korraldamine ja palju muid mõeldamatuid tegemisi.

Lõpetuseks:

Püüa leida enda ümber see sillerdav ja lummav ilu, mida ei unusta, mida kannad hinges. Ja kui võimalik – jäädvusta see paberile. Ja kui võimalik – pintsli ja värvidega.