Arvatakse et elektriautod on keskkonnasäästlikud, kuid samas küllaltki kallid. Väga paljud inimesed ei ole aga üldse teadlikud, mis on hübriid ja pistikhübriid sõiduki vahe. Nimelt ei teata, et pistikhübriidid on võimelised sõitma ka üksnes elektri jõul ning linnasõitudel pääseb täielikult kütusekuludest.

 „Pistikhübriidid on turul olnud muidugi juba mõnda aega, aga seoses sellega, et meil tuli paar kuud tagasi valikusse pistikhübriid variandis Volkswagen Tiguan, oleme pidanud päris paljudele tegema pistikhübriidide osas selgitustööd,“ märkis Moller Auto Mustamäe esinduse müügijuht Meelis Miländer.

„Lihtsalt lahti selgitades on pistikhübriid nagu vaheetapp tavalise ja täiselektrilise sõiduki vahel. Tavapärane hübriidajamiga auto kasutab sõitmiseks korraga elektrimootorit ja tavalist bensiinimootorit. Tänu mõlema mootori ühisele jõule vähendab see tuntavalt sõiduki kütusekulu. Pistikhübriidi puhul on elektrimootor ja tavamootor n-ö üksteisest eraldatud ning juht saab valida, kumba ta tahab kasutada. See tähendab, et pistikhübriid suudab lühemad sõidud teha kõik üksnes elektrimootori abil, mis muudab selle praktiliselt elektriautoks,“ selgitas Miländer.

Ta lisas, et näiteks Volkswagen Tiguani ja Touaregi pistikhübriidiga variandid suudavad läbida üksnes akude jõul umbes 50 kilomeetrit. Sellest piisab, et teha ära kõik oma tavapärased linnasisesed sõidud ilma, et peaks bensiinimootorit kordagi sisse lülitama.

„Sõna „pistik“ hübriidi ees tähendab seda, et akut saab täis laadida otse elektripistikust. Näiteks sõidate hommikul tööle elektri jõul ja panete tööl olles auto pistikusse laadima. Õhtul saate jälle elektri jõul tagasi koju sõita. Kui pikemal sõidul aku tühjeneb siis auto ise lülitab ennast bensiinimootorile ümber. Üldjuhul piisab linnasõitudeks muidugi lihtsalt sellest, kui ööseks kodus masin pistikusse panna,“ rääkis ka Ülemiste Moller Auto müügijuht Jaanus Meenov.

Molleri klientide tagasisidest on selgunud veel üks valearusaam – et pistikhübriidi akusid saab laadida üksnes otse vooluvõrgust. Tegelikult toodavad pistikhübriidid lisaks pistikust särtsu saamisele voolu ka bensiinimootori käimise ajal ning sarnaselt kõikide elektriautodega toimub sõidu ajal ka pidev voolu regeneratsioon ehk akut täidetakse ka näiteks pidurdamise ajal, mäest alla sõites jne. See tähendab, et säästlike sõiduviisidega saab aku sõiduulatust tuntavalt suurendada.

Erinevalt elektriautodest ei saa pistikhübriidide akusid küll täita kiirlaadimispunktides. Kasutades kodulaadijat saab pistikhübriidi tühja aku täita 3,5-4 tunniga ning autos kaasas olevat laadijaga kulub aku laadimiseks kuni 6 tundi.

„Paljudele on see ikkagi tulnud täiesti vau-efektina, et püstikhübriidid võimaldavad kasutada üksnes elektrimootorit ning kõik vajalikud linnasõidud saab ka reaalselt sellega tehtud,“ märkis Miländer. „Üldiselt on näha, et püstikhübriidid saavad meie linnapildis ilmselt suhteliselt tavapäraseks enne, kui kõik liigub üle täiselektrilistele sõidukitele. Autotootjad ise on uute mudelite puhul juba praktiliselt loobumas tavahübriididest ning selle asemel tulevadki uued mudelid üksnes pistikhübriididena. Meil on Moller Auto esindustes nii Tiguan kui Touareg pisitkhübriidi mudelid proovisõitude jaoks ka olemas ning igaüks saab tulla ise veenduma, et pistikhübriid on suurepärane valik,“ lisas ka Meenov.

Kui üldjuhul on pistikhübriidil olemas kõik elektriauto ja bensiiniauto eelised korraga, siis päris kõiki elektriauto hüvesid neil siiski pole. Näiteks ei laiene neile erinevad täiselektriauto boonused nagu bussiradadel sõitmise õigus ja tasuta parkimine.