Mondo virtuaalreaalsuse mäng  „Muusikaline rännak“ paneb mängijad proovile muusikaprodutsendina ning näitab samas, kuidas inimeste rändamine on mõjutanud muusika arengut. 

  • Bioneeri uudised
  • 10. märts 2023
  • Foto: Mondo VR mäng Paldiski Ühisgümnaasiumis / Paldiski Ühisgümnaasium

Virtuaalreaalsuse mängu on eelmise aasta jooksul mänginud õpilased üle Eesti 30 koolis ning ka sel aastal jätkuvad töötoad, mille raames õpilased koolides mänguga tutvuda saavad. „Mängu kohta oleme nii õpilastelt kui ka koolidelt palju head tagasisidet saanud. See on hea näide, kuidas ülemaailmsetest suurtest teemadest nagu inimeste ränne, saab rääkida läbi hästi lihtsate näidete,” ütles õpilaste töötubasid läbi viiv popmuusika ajaloo ekspert Karel Kasak. 

Hariduslik mäng on nüüd ka App Labi keskkonnas üleval ning sellele pääsevad ligi huvilised üle maailma. Keskkonna kaudu saab mängu tasuta alla laadida.

„Rahvusvaheline huvi mängu vastu on suur. Lisaks Eestile ka näiteks Tšehhis ja Poolas on mäng juba koolidesse jõudnud, nüüd on avatud kogu maailma turg,” märkis rändeteemalise projekti koordinaator Meelis Niine. 

„Muusikaline rännak“ koosneb muusikalauast ja kolmest stiliseeritud keskkonnast, mis kajastavad erinevaid rändega seotud paiku ja ajastuid. Elamuse eesmärk on koguda eri kohtadest ja ajastutest muusikat ning luua nendest uusi kombinatsioone ja erinevaid muusikastiile.

Kümnendas klassis õppiv Emma Lotta Vikk mängis VR-mängu „Muusikaline rännak“ maailmahariduse tunni raames. “Mulle meeldis, kuidas mängus oli mängijale jäetud vabadus ise katsetada ja n.ö. oma marsruut valida, selle asemel, et talle kindel tegevuskava ette anda,” rääkis Emma Lotta, kes tegeleb ka ise muusikaga, lisades: „Mäng oli nii stiililiselt, kui ka instrumentide valiku poolest väga laiahaardeline ja mitmekülgne. Nii tore on kuulata, kuidas kõlavad kokku näiteks parmupill ja reggae rütmid.”

Mängu mängides saavad selgemaks rände ja muusikaajaloo seosed ning muusikainstrumentide ja -stiilide ajalugu. „Muusikaline rännak“ on eelkõige suunatud koolinoortele, aga on huvitav kogemus igas vanuses mängijale.

„Soovitaksin mängu ka teistele noortele. Mängu üks häid omadusi oli see, et seda saavad mängida väga erinevate vanuste ja taustaga õpilased ning kõik leiavad sellest midagi, mis neid huvitada võiks. Olgu selleks siis ülevaatlikud ja harivad tausttekstid või lihtsalt uute võõraste instrumentidega tutvumine,” rääkis Emma Lotta Vikk. 

Tasuta mängu mängimiseks on vaja Meta Quest 2 VR-peaseadet. VR-mängu kogemust saab juhtida ainult enda käte abil (hand-tracking), mistõttu pole pulte vaja. Kogemuse teeb võimsamaks see, et mängija näeb, kuidas tema käed virtuaalkeskkonda mõjutavad.

Virtuaalreaalsuse mängu „Muusikaline rännak” on võimalik kooli tellida koos juhendatud töötoaga. Töötoa viib läbi popmuusika ajaloo ja rände ekspert, kes aitab õpilastel VR seadmeid kasutada ja viib seejärel läbi arutelu. 

Lisaks VR-mängule on olemas ka samal põhimõttel põhinev arvutimäng, millega saab tutvuda Mondo Maailmakooli kodulehel maailmakool.ee/music.

Mäng loodi Mondo ja Maru VRi koostööna.