Tallinna linnavalitsus kehtestas tänasel istungil reeglid renditavate kergliikurite, pisimopeedide ja jalgratasete kasutamiseks linnaruumis. Nõuded puudutavad sõidukite märgistamist, parkimist ja liikumiskiirust. Üldised parkimist ja kiirusepiiranguid puudutavad nõuded jõustuvad 14 päeva pärast määruse avaldamist Riigi Teatajas ehk eelduslikult mai alguses, detailsemad erisused 30 päeva möödumisel avaldamisest.
- Transport ja linnaplaneerimine
- 21. aprill 2025
- Foto:Janek Jõgisaar, Bioneer.ee
Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski märkis, et määruse vastuvõtmine loob selge regulatsiooni ning lõpetab olukorra, kus linna ootused ja teenusepakkujate vastutus olid ebamäärased.
„Meie eesmärk on tagada jalakäijate, eeskätt laste ja eakate turvalisus, mistõttu peavad ettevõtjad leppima madalamate piirkiirustega ja parkimispiirangutega. Ehkki järelevalvet kõnniteel sõitmise ja muude seaduse nõuete üle linn teostada ei saa, seame määrusega rendifirmadele kohustuse rakendada omapoolseid meetmeid, et nende teenuse kasutamine oleks ohutu ja seaduslik. Nüüd on mängureeglid paigas ja töötame edasi kõiki liiklejaid arvestava linnaruumi poole, kus elanikud tunnevad end turvaliselt ja kergliikurid on ohutu osa tänavapildist.“
Ettevõtjad peavad tagama, et kõik renditavad kergliikurid ja jalgrattad vastavad kehtestatud nõuetele. Iga sõiduk peab olema varustatud ettevõtte ärinime ja kontakttelefoniga, et kasutajad ja ametiasutused saaksid vajadusel kiiresti ühendust võtta.
Transpordivaldkonna abilinnapea Kristjan Järvan väljendas heameelt, et määruse sai kiiresti välja töötada tänu tihedale koostööle ettevõtetega.
„Suures osas kinnistasime määrusega põhimõtted, mida on seni praktikas rakendatud kokkulepete põhjal, kuid mis vajasid konkreetseid raame, sest alati ei jälgitud neid piisavalt hoolikalt. Samas teeb murelikuks, et kliimaministeerium on peatanud seadusemuudatuse ettevalmistamise, mis annaks kohalikele omavalitsustele õiguse reguleerida renditavate kergliikurite piirarvu. Tallinna jaoks on see väga oluline, sest just ülepakkumine ja sellega kaasnev korratu parkimine on olnud peamised murekohad,“ rääkis Järvan.
Renditavad kergliikurid peavad olema varustatud tehniliste lahendustega, mis võimaldavad rakendada kiiruse- ja parkimispiiranguid. Samuti tuleb ettevõtetel tagada, et nende sõidukite kasutus ja parkimine vastaksid nii liiklusseadusele kui ka Tallinna linna määrustele.
Kesklinnas on parkimine lubatud vaid ettenähtud aladel, mille asukohad määrab Tallinna transpordiamet. Keelatud on parkimine ühissõidukipeatuste läheduses, kitsastel kõnniteedel, sildadel, tunnelites ja ristmike juures, et tagada jalakäijate ja teiste liiklejate ohutus. Valesti pargitud sõidukite korral on ettevõtjad kohustatud need kolme tunni jooksul ümber paigutama, kui teade valesti parkimisest on saadud ajavahemikus 08.00-22.00.
Kesklinna teatud piirkondades kehtestatakse maksimaalne lubatud kiirus 20 km/h, et tagada ohutus tiheda liiklusega aladel. Vanalinnas ning koolide ja lasteaedade läheduses on lubatud maksimaalne kiirus 10-15 km/h, kusjuures haridusasutuste ümbruses kehtib piirang tööpäeviti kella 07.30-18.00. Nädalavahetuste öötundidel, reedest laupäevani kell 21.00-07.00, on maksimaalne lubatud kiirus 17 km/h. Need piirangud aitavad vähendada liiklusohtlikke olukordi ja tagada jalakäijate turvalisust.
Uute nõuete täitmist hakkab kontrollima Tallinna munitsipaalpolitsei amet.
Kui sulle see lugu meeldis, siis toeta sõltumatut rohelist meediat Anneta