Tartu linn tegi kokkuvõtted suvisest Autovabaduse puiesteest, mille käigus suleti kuuks ajaks Vabaduse puiestee autodele.

Uudse algatuse võtsid hästi vastu nii linlased kui ka turistid Eestist ja lähiriikidest ning kuu aja jooksul käis alal kokku üle 150 000 külastaja.

Nüüdseks on valminud Autovabaduse puiestee mõjuanalüüsid, mille jaoks küsiti tagasisidet tuhandelt linlaselt ja lähivaldade elanikult. Tervelt 70 protsenti neist arvas, et projekt tasus ära ning eriti positiivselt suhtusid ettevõtmisesse 15-24-aastased, kellest koguni 42 protsenti tahaks, et selline lahendus oleks Vabaduse puiesteel püsivalt.

Tagasisidet küsiti ka 25 ettevõttelt, kellest 85 protsenti ütles, et projekt avaldas mõju piirkonna elavdamisele ning 55 protsenti vastanutest tõdes, et nende ettevõtte külastatavus oli prognoositust parem. 64 protsenti vastajatest kinnitasid, et nende ettevõtte juulikuu käive oli prognoositust kõrgem. Lisaks küsitleti 33 programmipartnerit, kellest 91 protsenti tahaks koostööd jätkata.

Autovabaduse puiestee mõjutas positiivselt siseturismi, sest võrreldes eelmise aasta juuliga oli selle aasta samal perioodil Tartu majutusasutustes ligi 7000 ööbimist rohkem.
 
Linnavalitsus monitooris Autovabaduse puiestee mõju ka liiklusele ning tulemused näitavad, et tipptunnil kulus vahemaa (botaanikaaiast Kvartali ostukeskuseni) läbimiseks Narva maantee kaudu maksimaalselt 50 sekundit kauem kui see oleks olnud Vabaduse puiestee kaudu.

Koostöös veerandsaja programmipartneriga toimus Autovabaduse puiesteel  kuu aja jooksul üle 200 ürituse, etteaste, vestluse, kohtumise, minikontserdi ja töötoa. Tegevusi jätkus nii lastele kui ka eakatele.

Autovabaduse puiestee eesmärk oli elavdada koroonaviirusest kannatada saanud majandust ning pakkuda linlastele uusi vaba aja veetmise võimalusi ja uudset ruumikogemust ühendades Emajõge kesklinnaga.

"Autovabaduse puiestee sidus tõepoolest edukalt Emajõe ja südalinna, tõi linlased alale regulaarselt aega veetma ning tekitas märkimisväärset huvi ka turistides. Korraldajate rõõmuks õnnestus ka plaan tuua alale kokku erinevad põlvkonnad," lausus Tartu linnavalitsuse kultuuriosakonna juhataja Marleen Viidul. „Erinevate osapoolte tagasiside aitab linnal hinnata Autovabaduse puiestee tegelikku mõju ning annab meile ühtlasi väga olulist sisendit projekti arendamiseks,“ sõnas Viidul.

Kuna koroonaviiruse tõttu jäid suvel ära mitmed suurüritused, siis pakkuski Tartu linnavalitsus juulikuus tartlastele võimalust koguneda linnasüdamesse aega veetma ootamatus keskkonnas - keset sõiduteed. "Linnaruumi muutumine ja kohanemine olevate ja tulevate väljakutsetega koos on loomulik protsess. Sealjuures peame me pidevalt hindama, milline on tasakaal erinevate võimalike linnaruumi kasutamise viisides ning olema julged uusi lahendusi katsetama. Autovabaduse puiestee tõestas, et ka linnakodanikud ootavad oma linnalt selliste uudsete võtete kasutamist ja dialoogi loomist," selgitas linnaarhitekt Tõnis Arjus.