Euroopa ühiskond on vaikselt kuid järjekindlalt muutumas puhtama ja eetilisema maailma suunas. Ühelt poolt on tugevaks suuna määrajaks järjest kriitilisemaks muutuv tarbija, kes eelistab ikka tihedamini ökoloogilist ja õiglaselt toodetud ning kaubeldud toodet. Teiselt poolt leidub aga ka üha rohkem firmasid, kes omanike  isiklikest veendumustest tingitult integreerivad oma äritegevusse sotsiaalset ja keskkondliku mõtteviisi. 

Selle aasta varasuvel uuris üle-saksamaaline tarbijate huve kaitsev ühing Verbraucher Initiative e.V. esmakordselt ja laiaulatuslikult Saksamaa jaekaubanduse sotsiaalset ja ökoloogilist käitumist.

Uurimise aluseks oli ühingu Öko-Institut e.V. poolt koostatud CSR-küsimustik (CSR - Corporate Social Responsibility ehk ettevõtte sotsiaalne vastutus), mis hõlmas ettevõtetele esitatud sotsiaalseid, ökoloogilisi ja tervisekaitsega seotuid nõudeid kogu hankeketi jooksul ehk toote sünnist surmani. Uurimusse kaasati kuus kõige suurema läbimüügiga tootmisharu: toiduainetööstus, tekstiilitööstus & jalanõud, mööblitööstus, ehitusmaterjalid & kodukaup, kommunikatsioonitehnoloogia, tervishoid & kehahooldusvahendid.  

Üks kolmest kuldmedalist läks Euroopa suurimale õiglase kaubanduse ettevõttele GEPA Fair Trade Company. GEPA, kelle partneriteks on juba üle 30 aasta väiketalunike ühistud ja tegusad eraettevõtted Aafrikas, Ladina-Ameerikas ja Aasias ning kellega koostöö põhineb ainult õiglastel ja pikaajalistel kaubandussuhetel, saavutas uuringu pea kõikides küsitletud punktides maksimaalse punktiarvu.  

GEPA tegevdirektor Thomas Speck võttis septembri lõpul kuldmedali vastu kõikide GEPA tarbijate nimel, kes igapäevaselt jätkusuutlikkuse ideed ja selle õigsust oma ostudega tõestavad. "Sest just tänu neile on õiglane kaubandus jõudnud tänaseks Mainstream’i,“ kiitis  Speck kliente.

Ka paljud Eesti tarbijad on andnud oma panuse tükikese õiglasema maailma nimel. GEPA õiglaselt kaubeldud ja mahepõllumajandusest pärit tooted on Eestis saadaval paljudes ökopoodides, Tallinna Kaubamajas ja Solarise Toidupoes.  

Lähemat infot küsitluse kriteeriumite ja tulemuste kohta leiab ühingu Verbraucher Initiative e.V. koduleheküljelt http://www.nachhaltig-einkaufen.de

Maailm muutub IGA ostuga. Kas heasse või halba suunda, seda otsustab tarbija. Kasuta sulle antud võimalust maailma muuta. 

Euroopa suurima õiglase kaubandusega tegeleva ettevõtte GEPA Fair Trade Company partneriteks on juba üle 30 aasta ühistud ja tegusad eraettevõtted Aafrikas, Ladina-Ameerikas ja Aasias, kellega koostöö põhineb ainult õiglastel ja pikaajalistel kaubandussuhetel. GEPA osanikeks on kuus kiriklikku organisatsiooni: Misereor, Evangelischer Entwicklungsdienst (Evangeelne Arengutalitus), Arbeitsgemeinschaft der Evangelischer Jugend in Deutschland (Evangeelne Noorte Tööühing Saksamaal), Bund der Deutschen Katholischen Jugend (Saksa Katoliiklike Noorte Liit), KindermissionswerkDie Sternsinger” (laste misjoniorganisatsioon “Die Sternsinder”) ja evangeelne organisatsioon “Brot für die Welt”.