Swedbanki statistika näitab, et noored kliendid teevad esmatutvuse pangateenustega vaid mobiilsete kanalite ja nutiseadme vahendusel. Samas kui esimesed pangakülastused tehakse äpis umbes 10-aastaselt, siis suurem osa noortest hakkab makseid tegema, säästma või investeerima vanuses 15-18 aastat.

  • Ettevõtlus
  • 22. september 2022
  • Foto: Citadele panga pangaautomaat Ventspilsis / Janek Jõgisaar, Bioneer.ee

Swedbanki eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla hinnangul peegeldab panga statistika väga hästi noorte kasutusharjumusi.

„Alates 15ndast eluaastast tekib esimese töökogemuse või vanemate taskuraha arvelt võimalusi raha hoiustamiseks, mida on mugavam ja lihtsam teha pangakontol. Kuna noored on aktiivsed nutiseadmete kasutajad ja Swedbanki mobiiliäpis on kõik vajalikud võimalused toimingute tegemiseks olemas, siis kasutavadki noored oma pangaasjade ajamiseks peamiselt just mobiili,“ kirjeldas Ulla.

Ulla sõnul on 7-17-aastaste vanusegrupis Swedbanki klientide hulk aastaga kiirelt kasvanud. „Kui 18-25-aastaste klientide arvas kasvas juulis aastaga 2% võrra, siis nooremas vanusegrupis lisandus pangale uusi kliente seitsme protsendi võrra,“ ütles ta.

Mõlemas vanusegrupis väheneb plastikkaartidega tehtavate viipemaksete ning tavamaksete ehk kaarti terminali sisestamisega maksete osakaal. Kiirelt kasvavad selle kõrval erinevate nutiseadmete, nii kellade kui ka telefonide abil tehtavad maksed.

„Kui 18-25-aastaste seas tehakse plastikuga viipemakseid keskmiselt 22 tehingut kuus, siis nutiseadmega viipemakseid keskmiselt 29 tehingut kuus,“ selgitas Ulla.

Sealjuures näitab statistika, et üle kahe kolmandiku kuni 25-aastastest noortest kasutavad nutimaksete tegemisel Apple Pay lahendust. Ülejäänud moodustavad Swedbanki äpi, Google Pay lahenduse või erinevate nutikelladega (Garmin, FitBit, Xiaomi, Fidesmo) tehtud maksed.