Diiselsõidukite süsinikujalajälje märkimisväärne vähendamine on Eesti suurima tanklaketi Olerexi hinnangul täna kõige lihtsam ja soodsam täielikult taastuvtoorainest toodetud kütuse abil. Seetõttu on ettevõte võtnud eesmärgiks kasvatada tarbijate teadlikkust täielikult fossiilivaba diislikütuse osas, näidates selle kasulikke mõjusid mitte ainult keskkonnale, vaid ka diiselmootoriga sõidukile.

Oktoobris turule tulnud ja tänaseks Olerexi poolt patenteeritud, täielikult taastuvtoorainest toodetud EcoForce kütuse on diiselmootoriga sõidukite omanikud ettevõtte sõnul kenasti omaks võtnud. Siiski näeb Eesti suurim tanklakett, et mõne aasta tagused probleemid erinevates tanklakettides müüdud biolisandiga kütusega, on muutnud autoomanikud biokütuste suhtes ettevaatlikuks. “EcoForce ei sisalda biolisandit ning oma keemiliselt koostiselt sarnaneb pigem tavadiisliga, kuid sobib igale diiselmootorile, on külmakindel, filtrisõbralik ning tulenevalt kõrgemast tsetaanarvust tagab ka suurema võimsuse,” selgitas Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Veiko Värk.

Olerexi EcoForce kütusega on võimalik vähendada diiselsõiduki CO₂ heidet keskmiselt 90 protsenti. “Lisaks väheneb keskkonda paiskuvate peenosakeste ja süsivesinike kogus keskmiselt 30 protsenti, süsinikmonooksiidil 25 protsenti ning lämmastikoksiididel 10 protsenti,” lisas Värk. Kuna Eestis on Transpordiameti andmetel üle poole registris olevatest sõidukitest - 392 675 - diiselmootoriga, oleks taastuvtoorainest kütuse mõju keskkonnasaaste vähendamisel tema hinnangul märkimisväärne.

Olerex leiab, et taastuvtoorainest toodetud kütuse müük vajab õiget lähenemist ning tarbijale tuleb selgitada, et paaki läheb harjumuspärasest diislist oluliselt paremate omadustega kütus, mis hoiab diiselmootorit pikemalt töökorras ning säästab seejuures sõiduki hoolduskuludelt. “Keskkonda säästev külg on küll oluline, kuid autoomanikud valivad kütuse, mis nende meelest on sõidukile parim,” nentis Värk. “Olerexi eesmärk ongi näidata, et täielikult fossiilivaba diislikütuse EcoForce eelistamine säästab klassikalistest diiselautoga kaasnevatest muredest nagu näiteks käivitumine pakaselise ilmaga ja mootori tahmumine.”