Looduses käimine ja selle nautimine on paljudele südamelähedane, seepärast otsustas pealinna ühistranspordi teenusepakkuja Tallinna Linnatranspordi AS tuua roheluse linlastele lähemale ka bussiga sõites -  ühissõidukisse sisenedes viib värskenduse saanud buss reisija otsekui loodusesse. 

 „Loodusebussi loomise vajadus ja idee tekkis algselt sellest, et meil oli üks avariiline buss, mis vajas taastamist, kuid selle asemel, et seda lihtsalt korda teha, otsustasime luua tavapärasest veidi erilisema bussi,“ selgitas Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš. 

 „TLT töökojas on kaasaegsed tingimused ja võimekus remontida ja taastada ühissõidukeid, seega otsustasime kannatada saanud bussi taastada ning anda muidu juba aastaid liinil olnud sõidukile ka värske välimuse, et reisijatel oleks mugavam ja kaasaegsem sellega igapäevaseid sõite teha. Keskendusime sellele, kuidas saaksime olemasoleva bussi korda teha ja ühtlasi veelgi paremaks muuta,“ kirjeldas Boroditš. 

Remonttöödele eelnes mitmeid nädalad kestnud planeerimistöö. Esimese looduse bussi renoveerimine võttis aega 3 kuud ja sellega tegeles kokku 10 töökojas töötavat inimest, sh mehhaanikud ja õmblejad. „Buss renoveeriti ja taastati täielikult nii tehniliselt kui ka kasutajamugavusi silmas pidades, sh uuendasime istmekatteid, mis on nüüd väga kergesti puhastatavad ja seeläbi vastavad paremini hügieeni tagamise tingimustele. Lisaks uuendati sisevalgustust, kuna oleme reisijatelt tagasisidet saanud, et eriti sügistalvisel perioodil on vanemates bussides ebapiisavalt valgust. Suvekuumust silmas pidades lisasime vanema generatsiooni bussile ka kliimaseadme, reisijate turvalisuse huvides andurid ja liinivõrgu paremaks planeerimiseks uste juurde loendurid. Bussi sisemust uuendasime terviklikult loodusest inspireeritud visuaalidega, mis eristuvad tavabussist ning annavad muidu kulunud sõidukile uue elu,“ kirjeldas Boroditš, lisades, et loodus, mida võib bussides näha, pärineb Pirita, Laulasmaa ning Vääna-Jõesuu metsadest ja on pildistatud Evgenia Scheberi ning Oleg Hartsenko poolt. 

Esimese bussi teostus võttis TLT juhatuse esimehe sõnul planeeritust kauem aega, kuna seda tehti esmakordselt ning kuna tegu oli avariilise bussiga. „Kaks loodusebussi on juba sõidus ning kolmas buss valmib juuli keskpaigaks. Kahe viimase bussi tööprotsess on olnud kiirem, kuna need pole avariilised, vaid lihtsalt palju aastaid liinil olnud töökindlad, kuid väsinud sisemusega bussid,“ tõi Boroditš esile. 

TLT juhatuse esimehe sõnul on loodusebuss saanud reisijatelt palju positiivset tagasisidet, kuna eristub enda disainiga ja muudab seeläbi sõidukogemust erilisemaks. Väljastpoolt on tegu tavalise bussiga, misläbi on üllatus sisse astudes veelgi suurem. „Selline positiivne tagasiside annab meile kindlust, et oleme looduse bussi kontseptsiooni ja projekti teostamisel teinud õige valiku ning lisaks näitas see kogu TLT personalile, et meie remonditöökoja võimekus on kõrgel tehnilisel ja esteetilisel tasemel,“ rõhutas Boroditš. 

Ta nentis, et otsus remontida avariilist bussi nii tehniliselt kui ka uuendades samal ajal selle sisemust uue bussi vääriliseks, oli ettevõttele siiski oluliselt soodsam kui oleks olnud vanema sõiduki täielik ümbervahetamine uue bussi vastu.  

TLT juhatuse esimees tõi esile, et kuigi suve lõpus jõuavad liinile ka 100 uut keskkonnasõbralikku biometaanil sõitvat bussi, siis need vahetavad ennekõike välja kõige vanemad pealinna ühissõidukid. „Kuna Tallinna bussipargis on kokku 526 bussi, siis püüame juba rohkelt reise teinud sõidukite sisemust ka värskendada, muutes need reisijate jaoks meeldivamaks ning hoides seeläbi nii keskkonda, puhtust jms,“ rõhutas Boroditš.