Maailma juhtivate riiete, jalanõude ja aksessuaaride elustiilibrändide looja VF Corporation liitus Fur Free Retailer programmiga ja astus partnerlusse 43 maailma loomakaitseorganisatsiooni ühendava koalitsiooniga Fur Free Alliance, mida Eestis esindab MTÜ Loomus.

Fur Free Retaileri programmis osalejana rõhutab üle 20 brändi – sh Vans®, The North Face®, Timberland®, Wrangler®, Lee®, Napapijri® ja Smartwool® – koondav VF oma pühendumist karusnahavabadele toodetele ja karusnahavabade põhimõtete levitamisele. Selle aasta alguses avaldas VF oma esimesed ametlikud loomsete materjalide kasutamise põhimõtted ning teatas, et korporatsiooni brändid ei kasuta enam karusnahka, angoora villa ega eksootilist nahka.

Fur Free Retailer programm, mille leiab aadressilt www.furfreeretailer.com, pakub tarbijatele selget teavet ettevõtete karusnahapoliitikast, võimaldades seeläbi teha teadlikke ostuotsuseid.

“Fur Free Retailer programmiga liitudes tõestavad VF ja selle brändid taaskord, et võtame loomade heaolu tõsiselt,” ütles Letitia Webster, VF-i asepresident korporatsiooni globaalse jätkusuutlikkuse alal. “Jätkusuutlikkus ja looduse austamine on VF-i ja kõikide meie brändide põhiväärtused ning me jätkame koostööd tunnustatud loomaõigusorganisatsioonide ja sarnaselt mõtlevate ettevõtetega, et toetada loomsete materjalide kaubanduslike alternatiivide arendamist.”

Eestis Fur Free Retailer programmi esindava ja edendava MTÜ Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp kinnitab, et looma- ja loodussõbralikkust hindavad eelkõige progressiivsed moeloojad ja ettevõtted, kes on tunnistajaks teadlikkuse jätkuvale kasvule tarbijate hulgas. “VF korporatsiooni ja teisi programmiga liitunud ettevõtjaid ühendab soov panustada paremasse maailma. Selliste ettevõtete jaoks ei ole eetiline ja sotsiaalne vastutus niisama sõnakõlks,” ütles Lepp. Eestist on programmiga liitunud juba 16 ettevõtet ja moeloojat, sh Reet Aus, Xenia Joost, Perit Muuga, Kätlin Kikkas jpt.

VF korporatsoonil ja selle brändidel on ette näidata korralik nimekiri ametlikest põhimõtetest ja tegevustest, mis tagavad kogu tarneketi jooksul loomade humaanse kohtlemise ning lõpetavad loomsete materjalide kasutamise seal, kus võimalik.

- Ettevõtte brändide portfooliosse kuuluv VF-i Napapijri® on karusnahavaba liikumise üks teerajajatest, mis pühendus karusnahavabadele põhimõtetele 2015. aastal. Oma “Make it Better” filosoofia näitlikustamiseks on bränd loomsed materjalid asendanud innovaatiliste lahendustega, pakkudes tarbijatele paremate tehniliste omadustega tooteid. Nende kogu sügis/talv 2017 kollektsioon on uhkusega 100 protsenti karusnahavaba.

- 2014. aastal teatas The North Face® bränd ülemaailmse vastutustundlike Responsible Down Standard standardite vastu võtmisest, millega brändid hindavad ja atesteerivad kogu oma udusulgede tarneketti. RDS standardid loodi koostöös Control Unioni ja Textile Exchange’iga, kes nüüd seda programmi juhib. Tänaseks on enam kui 80 brändi vabaõhu-, varustuse- ja kodutööstuse valdkondadest alustanud oma tarneahelate atesteerimist läbi RDSi. The North Face® kasutab 100 protsenti atesteeritud udusulgi kõigis tooteliinides.

- VF-i Timberland® bränd alustas 2005. aastal koostööd teiste jalanõude brändide, parkijate ja edasimüüjatega, et luua Leather Working Group, kellega nahatööstuses vastutustundlikke põhimõtteid edendada. Alates 2016. aastast tuleb 94 protsenti brändi riietes, jalanõudes ja aksessuaarides kasutatavast nahast LWG hõbe- või kuldmärgiga parkijatelt ning 2020. aastaks on bränd seadnud eesmärgiks viia see määr 100 protsendini.


“Meil on suur rõõm tervitada VF Corporationit Fur Free Retaileri partnerina. Karusnahakaubanduses elavad loomad kohutavates tingimustes ja veedavad kogu oma elu väikestes kõledates puurides. Tänu uuenduslikule mõttemaailmale ja innovaatilistele ettevõtetele nagu VF Corporation muutub see olukord kiiresti ning karusnahavabadest põhimõtetest saab kogu moetööstuse uus norm,” ütles Fur Free Retailer programmi esimees Joh Vinding.