Juhtiv globaalne jätkusuutlikkuse mõõdupuu Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeks hindas Coca-Cola HBC Euroopa 2020. aastal kõige jätkusuutlikumaks joogitootjaks. Ettevõte saavutas Euroopas esikoha seitsmendat korda viimase kaheksa aasta jooksul. Kõigi aegade kõrgeim punktiskoor tõi ka teise koha maailmas ja asetas firma kümnendat aastat järjest maailma esikolmikusse.

Coca-Cola HBC Eesti kommunikatsioonijuhi Grete Transtoki sõnul on ettevõttel rahvusvaheliselt väga kõrged jätkusuutlikkuse standardid, mille täitmisesse panustab ka Eesti üksus täie tõsidusega.

„Lisaks keskkonnahoiu eesmärkidele on suur tähelepanu ühiskondlikult kasulikul tegevusel – panustame pidevalt oma meeskonna aega vabatahtlikkusse töösse, oleme toetanud kriisi ajal eesliinitöötajaid ning tänavu juba neljandat aastat viisime koos Junior Achievementiga läbi ettevõtlusprogrammi Youth Empowered, kus mitmetest varasemate aastate osalenutest on tänaseks saanud juba edukalt tegutsevad ettevõtjad,“ loetles Transtok.

Saavutust kommenteerides ütles ettevõtte tegevjuht Zoran Bogdanovic: „COVID-19 pandeemia on meid toonud oma kogukondadele lähemale kui kunagi varem ning nende teenimine ja toetamine on jätkuvalt meie privileeg. Seetõttu olen eriti uhke, et sel aastal pälvis taas tunnustust meie inimeste ja partnerite pühendumus positiivse sotsiaalse ja keskkonnamõju edendamisele. See töö on ja jääb meie tulevase kasvu lahutamatuks osaks. Meie jätkuva edu jaoks on olulise tähtsusega väljakutsetega silmitsi seistes tagasihoidlikuks jäämine ja teadmine, et ees on veel pikk teekond.“

Värske saavutus kinnitab Coca-Cola HBC pälvitud tunnustusi teistelt hinnatud jätkusuutlikkuse uuringutelt ja indeksitelt, sealhulgas MSCI ESG, CDP, FTSE4Good ja FTSE Russell ESG.

Ettevõtte jätkusuutlikkuse alased saavutused:

  •     Teaduspõhine süsinikdioksiidi heitkoguste vähendamine kogu väärtusahelas 25% võrra (võrreldes 2010. aastaga) kaks aastat enne 2020. aastaks seatud eesmärki. Alates 2010. aastast on ettevõte kärpinud 1,53 miljoni tonni võrra CO2 heiteid;
  •     Kaupade ja toorainete ostmisele kulutatud 3,2 miljardist eurost kulutati üle 98% kohalikul tasandil (tootmispaiga turgudel);
  •     Iga süsteemi kuuluv töökoht toetab keskmiselt 11,8 muud töökohta;
  •     Ettevõtte juhtiva kogukonnaprogrammi #YouthEmpowered raames on 2017. aastaks koolitatud umbes 300 000 noort 28 riigis, teiste seas Eestis;
  •     Vähemkindla veevarustusega piirkondades asuvates tootmiskohtades kasutatud veekogust vähendati 2017. aastaga võrreldes 7%;
  •     38% juhtivtöötajatest on naised ja seatud on eesmärk saavutada 2025. aastaks 50% tase;
  •     Neli mineraalvee kaubamärki viiel turul on nüüd pakendatud 100% ringlussevõetud PET-st valmistatud pudelitesse;
  •     0,5 l Coca-Cola pudelid on nüüd kahes riigis valmistatud 50% ulatuses taaskasutatud PET-st;
  •     Ettevõte saavutas töötajate kaasatuse määraks 90%, mis ületab kõrgema tulemuslikkuse sihtmäära ja on oluliselt kõrgem FTSE 100 ettevõtete keskmisest;
  •     Esimese COVID-19 nakatumislaine ajal annetas firma rohkem kui 4 miljonit liitrit jooke eesliini töötajatele ja toidupankadele;
  •     Koostöös Coca-Cola Fondiga suunas ettevõte Punase Risti algatuste ja HoReCa klientide toetamiseks kokku üle 10 miljoni USD väärtuses toetuseid.


Jätkusuutlikkuse missioon

Coca-Cola HBC võttis 2018. aasta septembris vastu jätkusuutlikkuse kohustused 2025. aastaks kuues põhivaldkonnas: heitkoguste vähendamine, veekasutus ja säästev veemajandus, jäätmevaba maailm, koostisosade hankimine, kvaliteetne toitumine ning meie inimesed ja kogukonnad. Tehtud on juba olulisi edusamme ja oleme kohustuste täitmiseks õigel teel.

Coca-Cola HBC on saavutanud kõrgeimad võimalikud reitingud mitmes silmapaistvaimas jätkusuutlikkuse alases uuringus ja indeksis: MSCI ESG, CDP Climate Change ja CDP Water. Coca-Cola HBC on hinnatud maailma kõige jätkusuutlikumaks joogitootjaks Vigeo Eirise poolt ja FTSE100 kõige jätkusuutlikumaks joogitootjaks FTSE Russell ESG poolt. Coca-Cola HBC on kuulunud FTSE4Good indeksisarja alates selle loomisest 2000. aastal. Coca-Cola HBC on iga-aastase EcoActi jätkusuutlikkuse aruande järgi maailma kümne kõige jätkusuutlikuma ettevõtte seas, samas grupis Apple'i, Unileveri ja Microsoftiga.


Coca-Cola HBC

Coca-Cola HBC on kasvule suunatud laiatarbekaubatööstuse ettevõte ja The Coca-Cola Company strateegiline villimispartner. Loome väärtust kõigile oma sidusrühmadele, toetades ühiskondade sotsiaalmajanduslikku arengut, kus tegutseme, ja usume, et positiivsema keskkonnamõju arendamine on meie tulevase kasvu lahutamatu osa. Meie ja me kliendid teenindame üheskoos enam kui 600 miljonit tarbijat 28 riigis kolmel mandril. Meie portfell on üks tugevamaid, laiemaid ja paindlikumaid joogitööstuses, pakkudes tarbijatele juhtivaid kaubamärke vahuveini, mahla, vee, spordi- ja energiajookide, taimsete jookide, joogivalmis tee, kohvi ning alkohoolsete gaseeritud jookide ning kvaliteetsete kangete alkohoolsete jookide kategooriates.

Meie kaubamärkide hulka kuuluvad Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Royal Bliss, Costa Coffee, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, FuzeTea, Dobry, Cappy, Monster ja Adez. Me toetame oma enam kui 28  000 töötaja seas avatud ja kaasavat töökeskkonda ning oleme ESG võrdlusuuringutes, nagu Dow Jonesi jätkusuutlikkuse indeksid, CDP, MSCI ESG ja FTSE4Good, jätkusuutlikkuse tipptegijate hulgas.

Coca-Cola HBC on noteeritud Londoni börsil (LSE:CCH) ja Ateena börsil (ATHEX: EEE). Lisateavet leiate veebilehelt.