Täna avalikustas seni elektriautode rendi ja laadimistaristu arendamisega tegelenud Elektritransport OÜ uue ettevõtte brändi – Eleport - millega ühtlasi astutakse oluline samm Eesti ning Euroopa elektrisõidukite laadimistaristu laiahaardelises arendamises. Eleporti eesmärk on viia laadimisteenus uuele tasemele ja integreerida Eesti elektriautode laadimistaristu tugevalt üle-Euroopalise infrastruktuuri osaks.

Eleporti tegevjuht Raul Potisepp selgitas, et 2020. aastal, mil lõpuks on Eestis tekkinud tugev konkurents laadimistaristu arendamise sektoris, on Eleporti eesmärk arendada laadimistaristut eraettevõttena ja ausa konkurentsi tingimustes, mis aitaks turu kujunemisele tervikuna kaasa, sest juba aastaks 2023. prognoositakse elektriautode hinnataseme võrdsustamist bensiini- ja diiselautodega, mis tähendab ka nende laiemat kasutuselevõttu tarbijate poolt.

„Eraettevõttena on meie suureks eeliseks kvaliteetse ja innovaatilise laadimistaristu väljaarendamine kiiresti ja efektiivselt, et see vastaks nii tarbijate vajadustele kui ka elektrisõidukite innovatsioonile ning peaks silmas seda, et laadimispunktid oleksid kergesti ligipääsetavad ja praktiliselt kasutatavad ning hoiaksid elektrisõidukite kasutajate aega kokku,“ sõnas Potisepp.

Eleporti tegevjuhi sõnul on neil juba täna vaieldamatult Eesti moodsaim laadimisvõrgustik, sest Eleporti laadijates saavad laadida kõik elektrisõidukid sõltumata sellest, kas kasutusel on ChaDeMo standardiga sõiduk või CCS ehk Euroopa standardiga auto. „Oleme osaks üle-Euroopalisest laadimisvõrgustikust ehk pakume elektriautode laadimise n-ö roaming-teenust, mis tähendab, et meie Eesti kliendid saavad enda sõidukeid samaväärselt laadida üle kogu Euroopa,“ rõhutas Potisepp, lisades, et see teeb elektrisõidukite kasutamise ja laadimistingimused mugavamaks ning kättesaadavamaks sõltumata asukohast.

„Kuna juba aastaks 2025 peavad avalikes parklates olema loodud tingimused ka elektriautode laadimiseks, siis täna teevad ettevõtted üle Eesti selles osas meiega koostööd, et olla tarbimisnõudluse kasvuks valmis,“ sõnas Potisepp, nentides, et Eleporti laadimisvõrgustikus on tänase seisuga juba üle 35 laadimispunkti.

Neist uuemad jaamad avati just Tallinnas Noblessneris, Kärberi keskuse parklas ja Sõle tn Neste tanklas. Aasta lõpuks loodab Eleport avada vähemalt 160 laadijat Tallinnas, Tartus, Pärnus, Kuressaares ja ka teistes linnades ning sõlmpunktides üle Eesti.

"Maailma kõige jätkusuutlikuma energiatootjana peab Neste oluliseks võidelda kliimasoojenemise vastu, pakkudes kütuseturul toimivaid alternative, mille kasutamist on tarbijail lihtne alustada. Neste on esimene Eestis, kes alustas täielikult mittefossiilse vedelkütuse müüki ning nüüd paigaldame oma tanklatesse ka elektrilaadijad. Esimese laadimispunkti avame Tallinnas Sõle tanklas ning peagi laieneme ka teistesse Neste tanklatesse," ütles Neste Eesti peadirektor Dennis Antamo.

Potisepp lisas, et Eleport kasutab laadijates 100% taastuvenergiat ehk elektriautode laadijate elektrienergia on Eesti päikeseenergiast toodetud ning rohesertifikaatidega kaetud ning taastuvenergia-põhise elektrienergia hind on tarbijale turutingimusi arvestades kättesaadav.

Potisepp tõi näidetena esile, et Eleportil on kasutusel pool-kiirlaadijad ja kiirlaadijad. Lisaks plaanib ettevõte peagi paigaldada ka ultra-kiirlaadijad (160kW võimsusega). Ultra-kiirlaadijas saab elektriauto aku täis laadida kuni 10-minutiga.

„Väiksema elektriauto aku täislaadimine maksab suurusjärgus 5-7 eurot ja sellega saab sõiduk läbida ligikaudu 250 km, Tesla aku täislaadimine maksab 10-15 eurot ning sel juhul jõuab kasutaja läbida ligi 500 km,“ näitlikustas Eleporti tegevjuht.

Potisepp selgitas, et heade Euroopa koostööpartnerite panus Eleporti eesmärkide ja süsteemide arendamisel on juba vilja kandnud ning tänu Euroopa kompetentsi jagamisele saab Eleport juba pakkuda nutikaid linna- ja kodulaadimislahendusi.

„Täna on võimalik kasutada kahte lahendust: laadimist kõige soodsamal ajal ehk jälgides elektrituru börsihinda või hoopis isiklikku laadimisjaama n-ö laadijate AirBnB võrgustiku osana ehk muutes enda koduse laadimisjaama avalikuks ja teenides sellelt tulu,“ selgitas Potisepp.