Rimi Eesti kliendid aitasid mullu pabertšekkidest loobudes säästa 4,7 tonni paberit ja väikeste kilekottide vähenenud kasutusega 360 000 kilo plastikut. Kilest ostukoti soetab vaid 20% Rimi klientidest.

Digitšeki võttis Rimi kasutusele 2021. aasta suvel ja see on teenus, millega tarbija alles kohaneb. “Tänaseks on kõigist Rimi Eesti kaupluste tšekkidest 9% digitšekid, nii et päris pikk tee on veel minna,” nentis Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats, ent lisas, et ka see vähem kui poole aastaga saavutatud 9% tähendab juba ligemale 5 tonni säästetud paberit. Lätis on Rimi kliendid digitšekke eelistades säästnud poole aastaga 5,9 ja Leedus 7,4 tonni paberit. Värskeima uuendusena aitab Rimi paberit säästa, pakkudes kaupluste puu- ja köögiviljakaalude juures võimalust kleebiseid mitte välja trükkida. See teenus jõudis tarbijani aga alles detsembris, seega on esmaste järelduste tegemiseks veel varavõitu.

Plastiku vähendamisele on Rimi aidanud kaasa nii muutustega kaupade pakendamisel kui väikeste puu- ja juurvilja kilekottide hinnastamisega. „Enamuse plastiku kokkuhoiust saavutasime omatoodete pakendite jätkusuutlikumaks muutmise või pakendi mahu vähendamisega. 37 tonni vähendasime muude Rimis kasutatavate erinevate pakendite uuendamisega, 1 tonni säästsime sellega, et eemaldasime värsketest salatitest plastpotid. Tänu väikeste puu- ja köögivilja kilekottide hinnastamisele on nende kasutus langenud Eesti Rimi poodides kahelt miljonilt kotilt kuus pooleteisele, mis annab aastas täiendava 360 000 kilo plasti kokkuhoidu,“ loetles Bats plasti vähendamiseks ette võetud tegevusi.

Vilja on kandma hakanud ka aastate pikkune veenmistöö ostukottide korduvaks kasutamiseks. “Eelmisel aastal soetas ostukoti kõigest 20% kõigist Rimi Eesti kauplustes ostu sooritanud inimestest. Ülejäänud jätsid ilmselt koti ostmata, kuna ostsid vähe kaupu või oli neil kaasas oma kott. “See tulemus teeb meile väga palju rõõmu ja loodame, et igal poeskäigul ostukoti ostjate hulk kahaneb lähiaastatel edasi,” rääkis Bats. Koti ostjatest ¾ soetas siiski endiselt kilekoti ja ¼ paberkoti.

Plasti vähendamise kõrval tegeleb Rimi ka sellega, et kasutatav plastik oleks hõlpsasti taaskasutatav või juba valmistatud taaskasutatud materjalidest. „Alates 2021. aastast on Rimi kaupluse punased ostukorvid valmistatud taaskasutatud plastikust. Oleme uuendanud 54 toote plastpakendit kergesti taaskasutatavaks, lisaks muutnud 33 värske liha pakendit mustast läbipaistvaks, et muuta see veelgi lihtsamalt ümbertöödeldavaks. Praeguseks on 51% Rimi omamärgitoodete plastpakenditest kergesti taaskasutatavast plastist,“ rääkis Bats.

Ka 2022. aastal keskendub Rimi eelkõige keskkonnale ja aitab edendada tervislikke eluviise. Selgelt on paigas eesmärgid vähendada omamärgitoodetes suhkrut ja soola ning kaotada neist kahjulikke rasvaineid. Lisaks on plaanis keskenduda ka vaimsele tervisele. “Nende teemadega alustame esmalt oma töötajatest. Ajad on heitlikud ja pingeid palju ning seepärast on lisaks füüsilisele aktiivsusele oluline mõelda ka stabiilsele meeleseisundile,” lisas Bats.

Täpsemat infot leiab Rimi vastutustundliku ettevõtluse raportist.