Õppeaasta jooksul toimunud tegevused panid noored mänge looma, unistama ja häkatonil globaalsetele probleemidele lahendusi otsima. Parimate tunnustamisel viisid peapreemiad koju Rakvere Riigigümnaasium ja Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium.

Maailmahariduse kaudu jagavad haridusasutused teadmisi sellest, kuidas globaalprobleemid mõjutavad üksikisiku, kogukonna ja ühiskonna igapäevaelu ning kuidas igaüks meist saab mõjutada maailma. Mondo veab maailmaharidust Eestis eest juba 17 aastat ning tunnustab nii haridusasutusi kui noori nende tegevuste eest.

“Meil on maailmahariduse kaudu imeline võimalus – võiks öelda, et privileeg – tegutseda just nende teemadega, mis on hetkel aktuaalsed, olulised ja tähenduslikud. Meil on Maailmakoolis võimalus kujundada tähenduslikke koolitusi, seminare ja konkursse, et kõige selle üle koos kõige inspireerivamate õpetajate ja õpilastega mõtiskleda ning tegutseda koos õiglasema ja hoolivama maailma nimel,” sõnas Mondo maailmahariduse suuna juht Maria Sakarias. 

Üks viis tegutseda on korraldada haridusasutuses maailmapäevi - need on ühe- või mitmepäevased sündmused, mille jooksul saavad õpilased globaalsete teemadega tutvuda läbi huvitavate ja kaasahaaravate tegevuste. Sel õppeaastal oli Maailmakooli üleskutse keskenduda koostööle ning planeedi kestlikkusele.

Maailmapäevad toimusid 42 lasteaias, koolis ja noortekonkursil ning peapreemia viis koju Rakvere Riigigümnaasium, kus toimusid muu hulgas unistamisringid, kogukonna kirbuturg ning maailmahariduslik minihäkaton “Roheline revolutsioon”. Žürii tõi välja, et tegevused olid laiapõhjalised ning toimus palju noorte läbiviidud töötube ja konkursse. 

Maailmapäevade kaudu sai maailmaharidusest osa üle 13 300 lapse ja noore üle Eesti. Lisaks oli noortel võimalik osaleda maailmahariduslikul noortekonkursil. 

Keskkonnateemaliste mängude loomisele keskendunud konkursil “Loo mäng ja muuda maailma!” esitatud kümnest tööst sai peapreemia Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasiumi noorte tehtud lauamäng “Creators and Destroyers”. Victoria Stadnichenko, Viktor Kovylini ja Julia Landi töö puhul tõstis žürii esile mängu originaalsust ja loovust, kõrget teostuse taset ning mitmekesist ja arendatavat sisu, hästi läbimõeldud õpieesmärke, samuti silmapaistvat mängu tutvustavat videot, mis andis hea ülevaate selle loomisest ja kasutamisest.

Konkursile esitatud kümne põneva mängu tegemisest võttis osa 36 noort.

“Laekus väga mitmekesine valik laua- ja kaardimänge, simulatsioone ning rollimänge. Teemad varieerusid laiemast keskkonnahoiust kuni prügi sorteerimie, ohustatud linnuliikide ja mere ökosüsteemide kaitsmise ning lapstööjõu problemaatikani,” sõnas Mondo maailmahariduse ekspert Mari Jõgiste.

Maailmahariduse edendamist toetab Mondo projektidest, mida rahastavad Eesti Rahvusvahelise Arengukoostöö Keskus ESTDEV ning Euroopa Liit Erasmus+ programmist.