Saku Õlletehas sai kolmapäeval kätte esimese partii neljanda põlvkonna Toyota hübriidautosid ning aasta jooksul uuendab Saku Õlletehas kogu oma ligi 60 sõidukist koosneva autopargi, mille arvestuslik keskkonnajalajälg väheneb aastas ligi 100 tonni CO₂ võrra. Kõik Saku Õlletehase uued autod on varustatud ka alkolukuga.

"Carlsberg Grupi ettevõtted Baltimaades, sh ka Saku Õlletehas, läksid hübriidmootoritega autode kasutamisele üle juba 2015. aastal ja olime selles vallas üks esimesi suurettevõtteid meie regioonis – tänaseks on seda eeskuju järginud paljud ning suure autopargi ja läbisõiduga ettevõtted eelistavad üha enam sõidukitena just hübriidautosid," rääkis Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Härmsi sõnul on hübriidautode kasutamise mõjul möödunud enam kui 5 aastaga vähenenud sõidukite poolt väljapaisatavate CO₂ heitmete kogus hinnanguliselt 500 tonni võrra ning uute, senisest veelgi efektiivsemate sõidukite kasutuselevõtu keskkonnamõju on veelgi positiivsem.

"Ühe olulise täiendusena autode varustuses on kõik meie uued autod varustatud ka alkolukuga, mis ei lase autot käivitada, kui juhil on tuvastatud joove. See on Lääne-Euroopas juba üsna tavapärane praktika ning loodetavasti juurdub laiemalt ka Eestis ja meie regioonis laiemalt," märkis Jaan Härms.  

Saku Õlletehases kasutatavate autode keskmine aastane läbisõit on 30 000 kilomeetrit, sh müügiesindajate kasutuses olevatel sõidukitel kuni 40 000 kilomeetrit aastas.

“Meil on hea meel, et need autod on end õigustanud ning nüüd oma autoparki täielikult uuendades valis Saku taas autodeks uued Toyota hübriidsõidukid,” rääkis Amserv Auto AS juhatuse liige ja Toyota brändijuht Margus Nõmmik, kelle sõnul on 2021. aasta andmetel pea iga teine Baltimaades müüdav Toyota täishübriid-elektriauto ning kõikidest müüdavatest hübriidsõidukitest on pea pooled Toyota mudelivalikust.

Nõmmiku sõnul võimaldab tänapäevane hübriidtehnoloogia ka maanteel sõites kütust säästa, sealjuures neljanda põlvkonna hübriidid suudavad sõita elektriga kuni 50% ajast ja kuni kiirusel 125 km/h. “Seega ettevõtetele, kes tegelevad oma keskkonna jalajälje vähendamisega, on hübriidautod heaks võimaluseks teha oma sõite jätkusuutlikult," selgitas Margus Nõmmik. "Lisaks on autodel 5-aastane garantii ja 10-aastane hübriidaku garantii, mis annavad sõiduki omanikule kindluse auto vastupidavuse osas."

Sõidukipargi vahetust finantseeris ALD Automotive Eesti. "Maailma ühe suurima täisteenusrendi pakkujana on meil au olla koos Saku Õlletehase, Toyota ja Amserviga osa tehingust, milles on oluline roll keskkonnasäästul ja säästlikul majandamisel," lausus ALD Automotive Eesti müügijuht Ivar Vilmer.

Kõigile uutele Saku poolt soetatavale autodele on lisatud Dräger alkolukud – tegemist on ennetava lahendusega, mis takistab sõiduki käivitamist juhul, kui juhil on tuvastatud joove.

“See on Lääne-Euroopas, sh meie emafirmas Carlsberg Grupis, juba üsna tavapärane praktika ning loodetavasti juurdub laiemalt ka Eestis ja meie regioonis laiemalt," märkis Jaan Härms.  Ta lisas, et autoluku kasutamise andmeid saab ka hiljem alla laadida ning lisada seadmele nii kaamera kui ka asukohatuvastusseadme. Samuti saab seadistada autolukku nii, et see palub juhil teatud aja jooksul keset sõitud peatuda ja testida joovet.

Kolmapäeval anti Saku Õlletehasele üle kaks Yarist ja üheksa Corollat. Aprillis lisandub neile veel 12 Corollat ja üks Yaris. Kogu autopargi väljavahetamine on kavas lõpule viia 2022. aasta I kvartalis.