Trammitee rajamist sadamasse seostatakse Rail Balticu projektiga ning selle eesmärgiks on ühendada planeeritav Rail Balticu Ülemiste terminal Tallinna Vanasadamaga.

Arvestades täna olemasolevat taristut, on abilinnapea Andrei Novikovi sõnul võimalik tagada ka ühendus Tallinna Lennujaama, Rail Balticu ja Vanasadama vahel.

„Selleks on vajalik optimaalne trassikoridor, mis võimaldab maksimaalselt head ühenduskiirust ning avaldab minimaalset negatiivset mõju muule liiklusele ja linnakeskkonnale,“ rääkis Novikov.

Nimetatud eesmärkide saavutamise nimel kavatseb Tallinn kasutada maksimaalselt olemasolevat taristut, hoolimata sellest, et loodav trammitee tähendab uut trammitrassi..

Abilinnapea märkis, et tänane trassi lahenduse elluviimisel on mitmeid eeliseid. 

„Trammi ühenduskiirus on eraldiseisvas koridoris kiirem ning muu liikluse negatiivne mõju väiksem (nt liiklusõnnetused, ummikud jms). Lisaks on Gonsiori tänava lahenduse kohaselt minimaalne arv täiendavalt juurde tulevaid konfliktipunkte (ristmikud, reastumised jms),“ sõnas Novikov ning lisas, et trassitee lahendusel on kõige vähem potentsiaalseid maa-aluseid kommunikatsioonidega seotud takistusi.

Edasi kulgeb trassitee Gonsiori tänavalt Laikmaa tänavani ning sealt edasi Laikmaa ja pärast Narva maantee ületamist Hobujaama tänavale, üle Ahtri tänava ning risti üle Laeva tänava Kuunari tänavale, mööda Kai tänavat A-terminalini, pöörab seal tagasi mööda Logi tänavat Rumbi tänavale, jõudes piki Kursi tänavat Põhja puiesteele ning sealt Mere puiesteele, kus toimub ühinemine tänase trammitaristuga. Trassikoridori lõiguga on võimalik tutvuda siin.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on see hea näide säästliku linnatranspordi planeerimisest ning sellest, mida üks suur taristuinvesteering endaga ka kohalikesse omavalitsustesse kaasa toob.

"Kuigi rongiga saame sõitma hakata selle kümnendi teises pooles, siis tänu Rail Balticu projektile ning Euroopa Ühendamise Rahastule saab Tallinn arendada ka linnasisest transporti ning ühendada kõik siinsed üle-Euroopalise tähtsusega transpordisõlmed.Juba 2017. aastast saame nautida sõitu trammiga lennujaama, nüüd siis mõne aasta pärast ka sadamasse. Ülemistest on saamas kõikide transpordiliikide tuiksoon, kuhu jooksevad kokku trammid, raudtee, lennukid ja varsti ka kaudselt laevad," ütles Aas.

"Eriolukorra möödudes ootame Tallinna kui Eesti ühe suurima turismisihtkoha populaarsuse taastumist. Parem ühendus linnahalli, Balti jaama, kesklinna ja Ülemiste vahel võimaldab nii linnaelanikel kui ka turistidel paremini jõuda soovitud vaatamisväärsuste ja alati lummava vanalinnani," lisas Aas.

Tänaseks on Tallinn koostanud projekteerimistingimused ning seeläbi saavutatud valmisoleku edasi minna eelprojekti koostamiseks vajaliku hanke ettevalmistamisega.

Tänavu mais kuulutatakse välja eelprojekti hange pakkumiste esitamiseks. 2021 aastal toimub trassitee projekteerimine ning ehitustöödega alustatakse 2022. aastal. Esialgse ajakava kohaselt on ehitustöödega võimalik lõpetada 2023. aasta lõpus. Trammitee ehituse maksumus on hinnanguliselt kuni 15-20 miljonit eurot.